No és que sigui precisament cap secret que, si bé és cert que moltes marques europees i americanes poden presumir de tenir autèntics esportius als seus catàlegs, hi ha certs fabricants japonesos com és el cas de Honda que saben molt bé que tenen en la seva gamma models esportius molt admirats a nivell mundial.
En el cas del fabricant japonès, el seu model estavella en aquest sentit des de fa ja uns anys és el Honda Civic, en concret en la versió més esportiva d'aquest compacte, el famós Civic Type R.
Si bé és cert que el fabricant del Japó, com passa amb tants altres compactes esportius, comercialitza també versions molt menys radicals d'aquest compacte i que de fet són aquestes les que aglutinen la immensa majoria de les vendes, la versió esportiva del Civic sempre s'ha convertit en un objecte de desig entre aquells que busquen, sobretot, moltes prestacions al volant sense que això impliqui tampoc no pagar el sobre preu habitual de marques prèmium.
Honda llança una nova versió del Civic Type R
En el cas de la versió esportiva d'aquest model, i a diferència del que passa amb el compacte normal, Honda ha decidit no apostar per cap tipus d'electrificació al seu motor, i que el seu contacte esportiu arribi amb un potent motor de gasolina de quatre cilindres i 2.0 litres turbo i 330 cavalls de potència, mecànica que el converteix en un dels models més interessants del seu segment.
Tanmateix, com bé saben els que sempre estan molt atents a les notícies del fabricant japonès, ara ona ha anat un pas més enllà i ha llançat una nova versió encara més especial d'aquest compacte, una versió anomenada Civic Type RS.
En aquest cas no hi ha cap tipus de canvi a nivell mecànic ni a nivell tampoc estètic, sinó que el que ha fet la marca japonesa ha estat eliminar alguns elements de confort de l'interior del cotxe per acabar reduint el seu pes i que amb això les seves prestacions siguin millors. S'han eliminat elements com el mirall retrovisor interior electrònic, el climatitzador automàtic de doble zona, el sistema de navegació i els sensors d'aparcament davanters i posteriors.
L'únic problema en aquest cas és que aquesta edició de moment tan sols està la venda a França i sota comandes especials, i té a més un preu ni més ni menys que 65.800 €, pel que no seria estrany que es convertís des del primer moment en objecte de desig per a molts.