Va ser fa ja uns anys quan molts fabricants van optar per fer un pas molt important cap a davant i deixar molt clar que el seu futur passava pels cotxes 100 × 100 d'elèctrics. Avui dia molts fabricants en apostant per aquest mateix pla, però es pot tenir en compte que la immensa majoria dels que s'havien aventurat amb dates molt properes ara estan deixant molt clar que han de retardar el seu procés d'electrificació total.

I és que les xifres de vendes dels cotxes elèctrics a nivell mundial no estan sent les esperades, més aviat al contrari, és un tipus de cotxe que està perdent terreny i que està veient com tant els motors de combustió tradicional com sobre tots els híbrids estan guanyant cada vegada major quota de mercat.

 

En aquest sentit, es pot destacar que, a diferència del que ocorre amb la immensa majoria de marques europees o americanes, les marques japoneses han optat per ser molt més prudents quant a l'electrificació, entre altres coses perquè s'ha demostrat que, almenys fins ara, continua sent molt més rendible apostar pels models de combustió i els híbrids.

Honda arrasa sense l'ajuda dels elèctrics

Bona prova d'això és que la marca que domina des de fa ja alguns anys el panorama internacional, Toyota, s'està prenent amb molta calma el seu procés de transició a l'electrificació, apostant-lo tot als híbrids auto recarregables, un tipus de motor que s'ha convertit en un dels que més fama i popularitat ha aconseguit en els últims temps.

 

D'altra banda, es pot destacar també que una marca molt important dins del mercat del Japó així com en altres mercats com és el cas dels Estats Units, Honda, acaba d'anunciar els resultats dels últims tres mesos d'aquest 2024, de març a juny, en els quals ha augmentat ni més ni menys que un 24 % la seva quota de mercat i la seva xifra de vendes respecte al mateix període de l'any anterior.

I ho ha fet de la mà de models que no aposten per motors 100 % elèctrics, sinó per motors HEV que continuen sent l'opció preferida per a molts, sobretot a Europa i als EUA.

Ningú no nega que en un futur no molt llunyà els cotxes elèctrics haurien de ser els veritables de les carreteres, però almenys de moment, i sobretot entre les marques japoneses, no són ni de lluny la primera opció.