És de sobres conegut que l'arribada dels motors elèctrics ha provocat una autèntica revolució en la indústria de l'automòbil. En aquest sentit, com sol ser habitual cada vegada que arriba una nova tecnologia, les estratègies i els plans de les diferents marques són molt diferents sobre això, per la qual cosa només el temps acabarà dictaminant quines han estat les marques que han optat per l'estratègia guanyadora.
No és que sigui cap secret que dues de les marques japoneses més potents a nivell mundial, Honda i Toyota, estan deixant molt clar que, si bé és cert que no li diguin que en un futur no molt llunyà els models elèctrics poden acabar sent determinants, elements i ens continuen apostant pels motors de combustió i els motors híbrids com la seva principal arma, entre altres coses perquè estan demostrant, sobretot en el cas de Toyota, que és una aposta encara més que guanyadora.
De fet, no ha estat cap altre que el responsable de Honda als Estats Units, un dels mercats més importants per a la marca del Japó, el que ha estat molt clar sobre això de l'oposició de la marca sobre la imposició dels cotxes elèctrics segons quins mercats Y de tot el relat que s'està creant entorn d'aquest tipus de cotxes.
El responsable de Honda als EUA no es mossega la llengua
"No podem obligar la gent que viu, per exemple, en zones on no hi ha estacions de càrrega. Fins i tot amb incentius no canviaran dels motors de combustió a elèctrics. Necessitem preparar l'ecosistema gradualment i deixar que migrin a poc a poc", ha apuntat Kazuhiro Takizawa assegurant a més que "no es pot obligar al client a canviar d'opinió".
Això sí, que en Honda s'estiguin prenent les coses amb molta més calma respecte a altres fabricants no significa que la marca japonesa no entén que a llarg termini l'aposta ha de ser la dels elèctrics. Així l'apuntat Takizawa, que assegura que "Els vehicles elèctrics de bateria són els més eficaços per assolir la neutralitat de carboni, pel que mantindrem la nostra visió a llarg termini i esperem que aquest ecosistema canviï pas a pas".
Unes declaracions que, si bé és cert que evidentment m'agraden els amants dels cotxes 100 × 100 d'elèctrics, ho fan una altra cosa que reflectir la realitat d'una indústria que està intentant anar massa ràpid en una transició que pot ser molt problemàtica per a alguns fabricants.