Honda ha encès la nostàlgia dels amants dels esportius amb l'anunci de la tornada del Prelude, un model icònic dels anys 90 que va marcar una era. Després d'un parèntesi de més de 25 anys, la marca japonesa ha decidit portar de tornada aquest clàssic, ara renovat per a una nova generació de conductors. Aquest llançament representa una fita important en l'estratègia de Honda, que busca recuperar l'essència esportiva que tant la va caracteritzar en el passat.
Aquesta tornada del Prelude no només representa un homenatge als esportius d'antany, sinó també un avanç cap al futur. La marca nipona ha avançat que aquest model estava inicialment previst per a 2027, però a causa d'una acceleració en els terminis, podrem veure'l completament desvetllat en aproximadament un any. Aquesta decisió subratlla la importància estratègica d'aquest model dins de la gamma de Honda.
Honda no pot esperar per mostrar-nos el nou Prelude
El disseny del nou Prelude es manté fidel a l'essència del model original, amb línies agressives i elegants que evoquen el seu esperit d'esportivitat. Fotos espia capturades a prop de Nürburgring ja han mostrat com serà aquesta sisena generació, que arribarà al mercat europeu a la primavera de 2026. L'exterior combina detalls clàssics amb elements moderns, oferint un equilibri perfecte entre tradició i innovació.
Un dels aspectes més destacats del nou Prelude és la introducció del mode de conducció «S+ Shift», un avençque promet revolucionar l'experiència al volant. Aquest mode simula canvis ràpids de marxa, com si es tractés d'una caixa de canvis de doble embragatge. Encara que el Prelude comptarà amb una relació fixa, aquest sistema aconsegueix recrear la sensació de canvis de marxa en accelerar o reduir, afegint un nivell extra d'emoció a la conducció.
Honda apel·la a la nostàlgia dels més puristes
A més del «S+ Shift», Honda ha integrat lleves al volant i un sistema de so adaptat que sincronitza el rugit del motor amb l'acceleració. Segons la marca, aquesta tecnologia proporcionarà un «estimulant plaer de conduir» per als qui busquin una experiència esportiva sense renunciar a la innovació. Aquests detalls reafirmen el compromís de Honda amb oferir un vehicle que combini rendiment i sensacions úniques.
Quant a la motorització, el nou Prelude estarà equipat amb un motor híbrid e:HEV, que garantirà potència i eficiència. Encara que Honda no ha revelat tots els detalls, s'espera que el motor ofereixi almenys els 184 CV del Civic o fins i tot els 204 CV de l'Accord híbrid. No obstant això, el que sí que s'ha descartat és la incorporació del motor de gasolina de 2.0 litres que porta el Type R, el model més radical de Honda.