No és que sigui precisament cap secret que la indústria de l'automòbil està vivint un dels moments de transició més importants de la seva història, entre altres coses perquè l'entrada en joc dels motors elèctrics ha acabat derivant en multitud d'opcions mecàniques i, per tant, en moltes noves estratègies per part de les principals marques a nivell mundial.
En aquest sentit, si bé és cert que la venda de cotxes 100 × 100 d'elèctrics està sent molt més lenta i molt més interrompuda del que molts fabricants pensaven fa tot just uns anys, no són pocs els que donen per fet que en un futur no molt llunyà seran aquest tipus de cotxes els que realment dominin a les carreteres a nivell mundial.
No és casualitat llavors que, per molt que hi hagi fabricants que hagin decidit retardar la seva electrificació total i que hi ha alguns fabricants que de moment no estan apostant de forma evident pels models elèctrics, hi ha d'altres que sí que estan fent aquest pas, i ho estan fent amb models realment icònics que segurament fa anys ningú no imaginava que s'anaven a convertir en models 100 × 100 d'elèctrics.
El Honda NSX es convertirà en un elèctric
Un bon exemple d'això és el famós Honda NSX, un dels esportius japonesos més ben valorats en tots els sentits. Si bé és cert que en la primera generació d'aquest model va arribar de la mà d'un motor de combustió tradicional sense cap tipus d'electrificació, ja en la segona generació la marca japonesa va fer un pas davant llançant-lo amb una mecànica híbrida auto recarregable, una mecànica que combinava un motor de combustió amb tres motors elèctrics.
En aquest sentit, fa anys ja que es deia sobre la possibilitat que la nova generació d'aquest esportiu anava a anar un pas més enllà i s'anava a convertir en un model 100 × 100 elèctric, una cosa que, a la seva manera, un alt càrrec de Honda ha confirmat recentment.
"Presentarem un nou model esportiu el 2027 o 2028. Pot ser que no l'anomenem NSX, però és una espècie de vehicle tipus NSX" ha apuntat Shinji Aoyama, Vicepresident Global Executiu de Honda en la Setmana del Motor de Monterrey, apuntant a més que, més enllà de si es dirà o no NSX, "el nostre enfocament de desenvolupament per a aquest nou automòbil és prim i lleuger".
Així, tot apunta que la nova generació d'aquest esportiu japonès arribarà de la mà d'un motor 100 × 100 elèctric, fent evident que, per molt que els EV no passin ara pel seu millor moment, les marques tenen molt clar quin és el futur.