Honda, com bé saben aquells que sempre han tingut a la marca japonesa com una de les seves referències, sempre s'ha caracteritzat per ser un fabricant que sol anar un pas per davant de la resta referent a la innovació tecnològica.

Un bon exemple d'aquest esperit innovador del fabricant japonès és la nova versió d'un dels seus models més populars i coneguts a nivell mundial, el CR-V. En aquest cas es tracta d'una nova versió pionera al mercat, entre altres coses perquè és una versió que combina un motor híbrid endollable amb un motor elèctric que funciona amb una pila d'hidrogen, una solució mai vista fins ara i que pot obrir el camí a molts altres models.

 

Tal com ha apuntat Mamadou Diallo, el vicepresident sènior de Ventas de Honda en Nord Amèrica en la presentació d'aquesta variant del CR-V, "aprofitar l'experiència en tecnologia de piles de combustible continua exercint un paper fonamental en el nostre objectiu global. Honda ha establert una estratègia d'electrificació que conduirà a vendes d'automòbils 100% lliures d'emissions per a 2040".

El Honda CR-V e:FCV és un model innovador

El plantejament d'aquest model és tan senzill com innovador. D'una banda, com ocorre amb tants altres híbrids endollables, el seu petit material ha de permetre poder realitzar la immensa majoria dels trajectes diaris, per això compta amb una autonomia d'uns 50 km.

D'altra banda, a diferència del que ocorre amb la immensa majoria de models amb un motor d'aquestes característiques, el motor complementari no és un motor de combustió, sinó un motor elèctric que funciona amb una pila de combustible (hidrogen) que en aquest cas li ofereix una autonomia de més de 430 km.

 

De moment la marca japonesa vol provar com encaixa aquesta tecnologia al mercat posant-lo tan sols a la venda al mercat dels Estats Units, però no seria estrany que, si veuen que és una solució que encaixa dins del mercat nord-americà, ampliaran les seves vendes a altres mercats. Una nova solució que s'uneix a d'altres tantes i que no fa cap altra cosa que evidenciar que els motors de combustió clàssics té cada vegada menys futur.