Honda és una d'aquelles marques de prestigi mundial que, per les raons que sigui, no acaba d'aconseguir al nostre país el volum de vendes que mereixeria. La millor política comercial i la xarxa de distribució més gran|important d'altres marques té bastant a veure, però en Honda sembla que creuen que el més correcte, en lloc de reparar|solucionar això, és llançar productes brillants, innovadors i de qualitat. Si n'hi ha prou o no amb això, el dirà el temps, però el cert és que, aquest estiu, Honda sembla haver trobat l'antídot perfecte per mesurar-se amb aquest supervendes que es diu Toyota RAV4. L'Honda CR-V estrena versió i ho fa amb magnificència. Repassem que ofereix aquest singular vehicle que ja s'ha presentat en els Estats Units.

Honda CR V

 

Més gran, més ben equipat i amb millor estètica

L'Honda CR-V és això que les marques denominen un model global i, per aquesta raó, és d'esperar que el cotxe que arribarà a Europa durant, segurament, l'any vinent diferirà poc de la joia que s'ha presentat aquest mes de juliol a Amèrica del Nord: el nou Honda CR-V és un SUV més gran que l'anterior versió i assoleix els 4,7 metres, xifra que li permet, unida als 2,7 metres de distància entre eixos, guanyar en habitabilitat. Per dins, a més de per la seva amplitud, l'habitacle destaca per la cura que s'ha posat en cada detall i, també, per la decisió de renunciar a les enormes pantalles que avui semblen norma general. Això no significa, per descomptat, que la connectivitat i l'infoentretenimiento no es cuidi al màxim perquè, de fet, el que vol dir és que Honda, de nou, ha preferit jugar a favor de la sobrietat i l'elegància. El quadre digital de 7 polzades és, per tant, suficient per donar pas a un complet ventall de possibilitats en el qual no falta de res. També hi ha una pantalla tàctil de similar mida per completar el quadre de comandaments.

Eficiència híbrida

A Europa. El nou Honda CR-V es comercialitzarà només en versions híbrides: tindrem un HEV de 20$ CV i, probablement, existeixi també una versió PHEV. No sembla possible, de moment, que el 1.5 Turbo de gasolina que s'oferirà als Estats Units acabi arribant al vell continent, perquè aquí les restriccions per als vehicles de combustió creixen any rere any. Les vendes del cotxe començaran als Estats Units aquest mateix estiu i a Europa, sembla, haurem d'esperar fins i tot ben entrat el 2023. Del preu sabem poc, però la versió anterior es venia a Amèrica del Nord per l'equivalent a 26.635 euros. A Espanya, segons el portal quecochemecompro.com, la versió HEV costa avui 36.521 euros.