En el marc del CES 2025 celebrat a Las Vegas, Hyundai ha presentat una innovadora tecnologia que transforma el parabrisa tradicional en una pantalla digital avançada, redefinint la interacció entre el conductor i el vehicle.

El parabrisa del futur ja està aquí: Hyundai presenta la seva innovadora pantalla digital

La tendència cap a la digitalització a l'interior dels vehicles ha portat els fabricants a integrar múltiples pantalles per millorar l'experiència de l'usuari. Hyundai, conscient d'aquesta evolució, ha desenvolupat solucions que van més enllà de les pantalles convencionals. Fa cinc anys, la marca sud-coreana va presentar un interior amb quatre pantalles tàctils, i a mitjans de 2023, va sorprendre amb una pantalla que apareixia i desapareixia, oferint una visió futurista de l'habitacle.

A finals de 2024, Hyundai va introduir una pantalla més propera a la realitat, anticipant el que avui coneixem com el seu parabrisa digital.

Head up Display
Head up Display / Hyundai Mobis

Hyundai segueix el pas de BMW, però el seu parabrisa digital és brutal

En el CES 2025, Hyundai Mobis, la divisió de tecnologia del grup, va revelar un parabrisa digitalitzat que integra informació rellevant directament al camp visual del conductor. Aquesta tecnologia, similar al iDrive panoràmic de BMW, projecta dades de conducció, rutes de navegació i condicions meteorològiques al parabrisa, mantenint una transparència del 90%. A més, pot mostrar imatges de càmeres retrovisores, com les dels punts cecs, i ressaltar elements en la via, com sots, mitjançant realitat augmentada. Una característica destacada és la capacitat d'apagar seccions específiques per minimitzar distraccions, enfocant el conductor en la informació essencial.

Parabrises digitals: gadgets més cars per a les butxaques

La incorporació d'aquesta tecnologia implica un augment en els costos de producció i, per tant, en el preu final dels vehicles. Els parabrises actuals ja integren tecnologies avançades per a assistents de conducció, la qual cosa incrementa el seu valor. L'addició d'una pel·lícula hologràfica i sistemes de projecció sofisticats elevarà encara més aquests costos. Tanmateix, Hyundai aposta perquè aquesta innovació es converteixi en un estàndard en el futur de l'automoció.

La marca ha anunciat que treballa perquè el parabrisa hologràfic sigui una realitat als seus vehicles elèctrics a partir de 2027, que podria indicar una fita en la indústria i redefinir l'experiència de conducció.

En definitiva, Hyundai es posiciona a l'avantguarda de la innovació tecnològica al sector automotriu, transformant elements tradicionals com el parabrisa en interfícies digitals avançades. Encara que aquesta tecnologia representa un increment en els costos, la seva implementació promet una experiència de conducció més segura i personalitzada, alineant-se amb les tendències de digitalització i connectivitat que dominen el mercat actual.