Les marques coreanes han deixat de ser marques de segona fila al nostre mercat. Fabricants com Kia i Hyundai són una molt bona prova d'això. De fet, tan sols fa falta veure les xifres de vendes del passat 2021 per adonar-se de la traça d'aquests fabricants al nostre país.
Hyundai va aconseguir matricular ni més ni menys que 57.508 unitats en el passat any a Espanya, acabant així a la cinquena plaça quant a vendes generals a Espanya. Pel que respecta a Kia, van ser 57.235 les vendes que van aconseguir, acabant així a la sisena plaça confirmant que, juntament amb seus compatriotes, han arribat per quedar-se.
L'èxit de Hyundai, com el de Kia, no es basa precisament en un sol model. Són alguns els que han ajudat a fer dels coreans una marca top vendes, ens ells el Tucson, l'Ioniq, el Bayon, el Kona i els seus i20 i i30. Tanmateix, és evident que ha estat el Tucson, el seu model més venut, el que ha estat determinant.
I és que el SUV de mida mitjana, l'última generació de la qual ha arribat fa poc al nostre mercat, va aconseguir acabar l'any ni més ni menys que en la segona posició, tan sols per darrere del Seat Arona.
Però ull perquè, com bé podem veure al configurador de la marca, un dels models que més està donant de què parlar ara per la seva brutal oferta és també un dels últims en arribar als concessionaris de Hyundai, el Bayon.
Hyundai reforça la seva aposta pel mercat dels SUV compactes amb una oferta que converteix el Bayon en un low cost
I és que, com bé veiem a la botiga online de Hyundai, ara el Bayon més bàsic de tots compta amb un descompte per finançament de ni més ni menys que 5.700 euros, pel que el seu preu de partida acaba sent de tan sols 14.190 euros.
Un preu que fa d'ell una de les millors opcions al terreny dels SUV i que provoca que, com passa amb models com el també coreà SsangYong Tivoli, molts vegin a aquest Bayon com una alternativa low cost i més que seriosa als Dàcia.
En Hyundai han vist que, malgrat contra ja amb el Kona, un SUV compacte, l'auge d'aquest mercat és tal que una molt bona idea és la de reforçar el seu catàleg amb un altre model per a aquest segment.
Amb un disseny més modern i per a molts més atractiu que el Kona, el Bayon es converteix ara en una alternativa molt a tenir en compte per als que busquen un SUV urbà molt ben dotat en tots els sentits. Entre altres coses perquè de sèrie arriba en la seva versió més bàsica amb un gasolina MPi de 84 cavalls de potència i un acabat en el qual no trobarem res a faltar.