Va ser fa ja molts anys quan Toyota va començar a apostar de forma evident pels motors híbrids auto recarregables, sent el seu RAV4 un dels primers models que va començar a apostar per aquest tipus de mecàniques i, a més, un dels primers models que va aconseguir excel·lents xifres de vendes.
Com no podia ser de cap altra forma veient l'èxit que estava tenint aquest model, fabricants com Nissan, Kia o Hyundai van decidir dotar als seus SUV de mida compacta amb propostes mecàniques d'aquestes característiques, entre altres coses perquè sabien molt bé aquest tipus de fabricants que Toyota s'havia avançat amb un tipus de motor que s'estava convertint, i ho continua fent, en una de les principals referències per a molts al nostre país i a Europa.
En aquest sentit, és molt lògic que siguin molts els que vulguin comparar aquestes versions híbrides auto recarregables de models com el Qashqai, el Sportage o el Tucson amb el RAV4, entre altres coses perquè el model de Toyota continua sent l'autèntica referència.
Toyota segueix estant un pas per davant, encara que Hyundai és una excel·lent opció
El fet que sigui la referència el converteix, almenys de moment, l'opció més recomanable, entre altres coses perquè, si bé és cert que el Toyota és un model una mica més car que el Hyundai Tucson en la seva versió híbrida auto recarregable, el fet que la marca japonesa porti molts més anys apostant per aquest tipus de mecànica i que els seus motors siguin dels més fiables del mercat li dona un parell de punts extra en aquest sentit.
Això sí, es pot destacar que el Tucson, sent com és un model més modern, compte amb millor equipament de sèrie i amb més habitabilitat i capacitat de càrrega, una cosa que el converteix en una opció més familiar i per tant més polivalent, encara que es pot destacar que el Toyota no és que quedi curt precisament en aquest sentit.
Les dues opcions són opcions molt interessants per mecànica, per consums, per qualitat de materials i equipament, per la visibilitat i per capacitat de càrrega, encara que es pot destacar que, si bé és cert que el Hyundai se situa potser un esglaó per davant quant a tecnologia, sobretot a l'interior, el Toyota continua sent l'opció a escollir.