Mitsubishi, al contrari del que passa amb Renault i Nissan, les altres dues marques amb què forma l'anomenada Aliança, no té al mercat espanyol ni en l'europeu un dels seus millors terrenys de joc.

Tenint en compte que els japonesos tenen tan sols tres models a la venda a Espanya i que un d'ells és una pick-up, un segment que tot just tenen quota al nostre mercat, no és estrany que els nipons no solguin ser entre les marques més venudes.

Això no significa que vulguin donar-se per vençuts. Més aviat al contrari. I bona prova d'això és que Mitsubishi sí que donarà continuïtat a un dels models que sí que els ha funcionat a Europa amb ja més de 380.000 unitats venudes, l'ASX, un SUV compacte que dirà adeu el proper any amb l'arribada d'una nova generació que, sens dubte, ja està donant de què parlar.

 

Mitsubishi sorprèn amb el disseny de la nova generació del seu ASX

Entre altres coses perquè és un model que, com bé podem veure en aquesta recreació que ha publicat Avarvarii a les seves xarxes socials, no s'assembla en res a l'actual. No estem precisament davant d'un model que evolucioni respecte a l'anterior, sinó en un SUV completament renovat que, de fet, crida molt l'atenció pel seu disseny.

Això sí, a la que ja han passat uns segons després de la sorpresa inicial, es pot identificar perfectament una sèrie de detalls que confirmen el que és ja un secret a veus. I és que aquest nou ASX no serà cap altra cosa que la versió japonesa del reeixit Renault Captur.

 

És més, ja se sap que aquesta nova generació es fabricarà a les instal·lacions que el Grup Renault té a Valladolid, Espanya, unes instal·lacions en les quals es fabrica també el SUV compacte de la marca francesa.

Més enllà del seu disseny impactant i futurista, un dels aspecte clau d'aquest model és que Mitsubishi ja ha confirmat que, al marge de les versions amb motor de combustió, que continua sent les més venudes encara en aquest segment, els japonesos dotaran a aquest nou ASX d'una versió híbrida pura que li permetrà lluir l'etiqueta ECO de la DGT i rivalitzar així contra altres SUV japonesos com el reeixits Toyota C-HR o el Nissan Juke HEV, que arribarà a l'estiu, així com també d'una versió híbrida endollable que, en aquest cas, es beneficiarà dels avantatges de l'etiqueta ZERO de la DGT.

De moment de desconeixen encara molts detalls d'aquest model que, això sí, ja se sap que es presentarà a finals d'aquest 2022 i que estarà ja present als concessionaris de Mitsubishi a Espanya a començaments de 2023. Un model amb el que, ara sí, Mitsubishi pot ser que hagi donat amb la tecla per ser més rellevant al nostre mercat.