Com passa cada vegada que una marca generalista té a punt un disseny, entre les marques prèmium també estan molt atentes a la competència. És cert que en marques com Mercedes, Porsche, Maserati i companyia no tenen la pressió que tenen els fabricants generalistes quant a les vendes.
Tanmateix, això no implica que, cada vegada que una d'elles presenta un nou model, la resta estigui molt atenta a veure per on aniran els trets. Entre altres coses perquè en aquest tipus de models tan exclusius i de preus tan allunyats dels populars el disseny i l'exclusivitat són els millors arguments.
Els que estan disposats a anar a buscar un model d'aquest tipus no busquen bons preus o bons consums, busquen esportivitat, luxe, prestacions, equipament, imatge, exclusivitat, etcètera. I això és una cosa que, veient ja el nou Maserati Grecale, aquest SUV esportiu sembla que té. I de sobres.
El Maserati Grecale apareix sense camuflatge a pocs dies de la seva presentació
I és que, quan falten tot just uns dies perquè aquest nou SUV esportiu de la marca italiana sigui presentat oficialment, una unitat de proves ha estat 'caçada' en públic sense cap tipus de camuflatge, deixant veure tots i cada un dels detalls de la seva imatge, tant per fora com per dins.
Tenint en compte que avui dia les marques van amb molt de compte a l'hora de fer segons quines proves dels seus models, és evident que en aquest cas no ha estat una distracció. Entre altres coses perquè, al marge que aquest Grecale està més que bé aparcat llest per ser fotografiat, en la seva part exterior es poden veure ja frases publicitàries en vinils sobre la carrosseria.
Un Grecale que, com bé podem veure en les imatges, continua mantenint l'estètica dominant a Maserati en els últims anys, amb el frontal com un dels seus elements més característics i impactants. Els italians saben que és una de les seves senyes d'identitat, pel que no han fet cap altra cosa que potenciar-la de forma evident en aquest nou model que està cridat a ser una de les seves millors cartes entre els més VIP.
Entre altres coses perquè, més enllà de la seva cuidada i esportiva imatge i dels seus evident exclusivitat, un dels punts forts d'aquest model serà la seva gamma mecànica. Ja se sap que, almenys, aquest Grecale comptarà amb dues opcions. D'una banda, un 2.0 litres turbo Hybrid del Ghibli amb més de 300 cavalls i, per un altre, un V6 de 3.0 litres del MC20 amb modificacions específiques. En els dos casos, això sí, comptaran amb tracció total i canvi automàtic de 8 velocitats.
Un SUV que se'l posarà molt difícil a Porsche, Mercedes i companyia en un mercat que, si bé és molt lluny quant a preus respecte als generalistes, té també la seva guerra particular.