Com bé saben tots i cada un dels que estan molt atents a les novetats de Volkswagen, la marca alemanya és un dels fabricants generalistes que més està apostant pels models 100 × 100 d'elèctrics.

De fet, els alemanys han creat una família de models anomenada ID, en la que tots comparteixen un llenguatge de disseny comú així com, com no podia ser de cap altra manera control de reduir costos, la mateixa plataforma a l'hora de fabricar-los.

La idea de Volkswagen és tenir presència en tots i cada un dels segments importants com dels 100 × 100 d'elèctrics d'aquesta família, entre altres coses perquè saben que, per molt que ara aquest tipus de models no comptin amb una quota de mercat gaire àmplia, sí que ho faran en un futur no molt llunyà.

 

I un dels models més esperats en aquest sentit és l'ID. Buzz, una furgoneta elèctrica que, com bé podem veure les imatges, no deixa de ser una versió elèctrica i redissenyat de la seva famosa furgoneta de combustió que va triomfar en la dècada dels 60 i els 70 al voltant del món.

El preu de l'ID.Buzz que no deixa indiferent a ningú

Un model que, com bé saben en Volkswagen, fa pinta de ser un dels més venuts en el seu segment. Entre altres coses perquè ho té tot per triomfar: un disseny icònic i amb el qual Volkswagen ha sabut recuperar l'essència de la seva famosa Bully però alhora dotar-lo d'una imatge molt més moderna i atractiva, un motor 100 × 100 elèctric i una habitabilitat i capacitat de càrrega que la converteixen en un familiar perfecte per als que busquen un elèctric.

Això sí, tal com es podia esperar tenint en compte que els Volkswagen no són models barats, i que a sobre aquest model és un 100 × 100 elèctric, el preu n'ha deixat molts amb la boca oberta. De moment la marca només ha anunciat els seus preus del mercat alemany, i no és que siguin precisament baixos.

La versió denominada Cargo, la versió destinada al transport de passatgers i que compta amb capacitat de fins a set places arrenca des dels 54.430 € a Alemanya. D'altra banda, la versió denominada Pro, destinada als professionals i amb una gran capacitat de càrrega, arrenca des dels 64.581 €.

 

És evident que amb els diferents ajuts a la compra d'aquest tipus de models els preus poden rebaixar-se d'una forma molt notable, però no han estat pocs els que han assegurat que són preus massa alts.

El pitjor en aquest cas és que, com sol ser habitual en Volkswagen, els preus al mercat espanyol seran fins i tot una mica més alts al mercat alemany. De moment no se sap quan la marca anunciarà els preus per a Espanya, però sembla evident que aquest ID.Buzz no serà precisament una ganga al nostre país, sinó més aviat un caprici.