La mobilitat elèctrica avança molt a poc a poc a Espanya, un país que se situa a la cua|cola en els que refereix a indicadors globals d'electromobilitat, que són els que quantifiquen el percentatge de vehicles elèctrics sobre el total i la disponibilitat d'infraestructures públiques de recàrrega. La situació preocupa, i molt, a fabricants com Tesla.

I és que, encara que durant el primer trimestre de 2022 s'ha aconseguit un creixement d'1,4 punts respecte al període anterior i s'ha aconseguit assolir la xifra de 13,3 punts sobre 100 al Baròmetre d'electromobilitat d'ANFAC, estem encara molt lluny de la resta d'Europa, on la mitjana és 15 punts sobre 100. Els propietaris de marques com a Tesla tenen seriosos dubtes sobre el futur elèctric de la mobilitat a Espanya.

 

Progrés lent

El baròmetre d'ANFAC reflecteix el lent progrés d'Espanya en el ritme de desenvolupament de l'electromobilitat al nostre país i endavant que, si volem estar al dia, el 2022 farà falta que es tripliquin les infraestructures existents. És el que necessiten marques com Tesla i la resta de firmes que s'han decidit pel cotxe elèctric.

EuropaPress punt recàrrega repsol

 

Les vendes no s'enlairen

Tampoc el mercat no acompanya, ja que, davant de la incertesa sobre la disponibilitat de punts de recàrrega, els conductors no es decideixen. L'objectiu per a aquest any 2022 se situa en 120.000 matriculacions de turismes electrificats, que és just el doble de l'assolit el 2021. El problema és que, fins al març d'aquest any, tan sols s'han venut 17.704 cotxes electrificats. Espanya se situa dins del grup de països a on menys creix la xifra juntament amb altres com Itàlia, Hongria, o la República Txeca (+0,5 punts). El Pla Nacional Integrat d'Energia i Clima (PNIEC) fixa, com a objectiu per a 2030, disposar d'un parc de 3 milions de turismes electrificats el 2030. I som molt lluny. El camí del liti és llarg i estem en les primeres etapes.