Les marques prèmium com Lexus no només són marques prèmium precisament pels seus alts preus, sinó que són marques en les quals la innovació tecnològica sol ser un factor determinant i que impulsa les seves vendes de manera evident. De fet, no són poques les vegades que moltes innovacions que llança al mercat marques com Lexus, Mercedes, BMW o Audi, acaben sent elements disponibles en models generalistes anys més tard.

No és que sigui precisament cap secret que els alts preus d'aquest tipus de marques els ajuden a tenir uns beneficis majors que, al seu torn, els permet també apostar per una innovació tecnològica més important en els seus futurs models.

 

I això és el que han fet precisament el Lexus amb un dels seus models més moderns i recentment presentats: el Lexus RZ. En aquest cas estem davant del primer model fabricat amb la plataforma específica de la marca per a models 100 × 100 elèctrics i que tenen el seu disseny una de les seves millors armes de cara a aconseguir molt bones xifres de vendes.

Lexus arrisca amb el nou interior del RZ, amb un volant que no deixa indiferent a ningú

Això sí, com bé es va poder comprovar en la seva presentació, és precisament el seu volant u dels elements que més està donant de què parlar. Tan sols fa falta llançar un ull a l'interior d'aquest model per veure que el Lexus no s'han guardat res al calaix quant a disseny i tecnologia.

No són pocs els que parlen d'aquest model, especialment al seu interior com un model futurista que bé podria ser el disseny de naus que apareixen en sèries de ciència-ficció com Star Trek.

Un interior en el qual crida especialment l'atenció el volant, denominat Steering Yoke, que recorda més als comandaments d'un avió que al volant d'un cotxe. "Amb el Steering Yoke, el conductor disposa d'una vista més clara del quadre d'instruments i de la via per davant. Els dissenyadors de Lexus van aprofitar aquest aspecte per col·locar els indicadors més amunt i més allunyats del que hauria estat possible amb un volant convencional, per a així reduir al mínim la necessitat que el conductor ajusti la seva línia de visió", apunten des de la marca.

 

Però ull perquè la innovació no arriba tan sols quant al disseny del volant, sinó en un nou sistema de direcció per cable que és molt probable que, si té èxit, altres marques obtén per introduir en els seus models.

Un sistema anomenat One Motion Grip que es basa en la desmultiplicació variable. Aquesta forma, aquest volant necessita poc recorregut per girar de límit a límit: tan sols 150 graus des del centre a l'extrem. Quan se circula a baixa velocitat les rodes giren molt amb poc angle de volant, mentre que en circular a velocitats més altes la desmultiplicació és molt més gran.

Amb un motor 100 × 100 elèctric de 313 cavalls de potència i una tracció total, aquest Lexus RZ apunta a ser un dels SUV elèctrics prèmium que millor resultats li donarà a la marca japonesa més enllà d'aquest peculiar volant que, ull, és opcional, no arriba inclòs de sèrie.