Opel pot presumir de ser una de les marques amb més presència a Europa. Si bé és cert que els alemanys sempre he viscut a l'ombra dels seus compatriotes prèmium, Mercedes, BMW i Audi, també ho és que la marca generalista d'Alemanya continua sumant bones xifres de vendes al vell continent.
Una marca, Opel, que sempre s'ha caracteritzat per ser un dels fabricants que més ha apostat pels models familiars. Per molt que models com el Mokka, el Corsa o l'Astra siguin models que sempre acaben sent dels més venuts als concessionaris de la marca del raig, les berlines han donat moltes alegries als alemanys.
I el Opel Insígnia és un bon exemple d'això, un model que, això sí, està sucumbint davant de l'auge dels SUV. Com passa amb altres berlines clàssiques i icòniques al mercat europeu com són el Renault Talismán (hereu del Laguna), el Volkswagen Passat o el Ford Mondeo, l'Insígnia sap que ha de fer un pas endavant si no vol desaparèixer del tot com ja han fet alguns dels models citats.
Per sort per a Opel, les berlines, sobretot les que compten amb carrosseria familiar, continuen sent una de les carrosseries amb més pes al nord d'Europa, on aquest tipus de models sempre han tingut molt protagonisme. Això sí, a la marca alemanya ja treballen en una pròxima generació de l'Insígnia que, sens dubte, no s'assemblarà en res a l'actual.
Opel aposta per un nou Insígnia amb aires de SUV per donar continuïtat a la seva berlina
Un canvi que, com no, provocarà que aquest berlina adopti un llenguatge de disseny molt més propi dels crossover i dels SUV que el que tenien fins ara les berlines tradicionals.
El mercat es dirigeix en aquesta direcció i en Opel no tenen cap intenció de convertir-se en capdavanter d'una lluita que sembla perduda. Si la tendència és anar a buscar berlines d'aquest tipus, els germànics aniran a per això.
Malgrat que encara falten dos o tres anys perquè la nova generació de l'Insígnia sigui presentada, ja comencen a circular per les xarxes teasers de com Opel podria aventurar-se en aquest nova generació. Evidentment una de les que més ha cridat l'atenció és la d'Avarvarii, en la que ja es pot veure el tremend canvi d'un Insígnia que és irreconeixible i que adopta bona part de nou llenguatge de disseny de Opel.
Una carrosseria més elevada respecte al terra, una mida més gran i una batalla més gran que implicaran, al final, una habitabilitat interior més gran. De moment, això sí, des de Opel s'estan guardant molt bé les seves cartes respecte a aquest nova generació, però és evident que els alemanys ja treballen en un canvi radical, en una transformació total d'un Insígnia que, això sí, si acaba tenint una imatge similar que Avarvarii ha compartit, sí que tindrà molts més números de tenir èxit a Europa.