Els amants dels cotxes saben molt bé que una de les característiques que sempre ha anat de la mà de fabricants italians com és el cas de Fiat o Alfa Romeo ha estat la traça d'aquest tipus de marques referent al disseny dels seus cotxes, barrejant elegància i esportivitat, especialment en el cas de la marca prèmium.

Com no podia ser de cap altra forma, ha estat precisament el disseny u dels millors arguments d'un cotxe que ha d'ajudar a què la renascuda marca italiana Lancia aconsegueixi bones xifres de vendes a Espanya i a Europa. Aquest model no és altre que el Ypsilon, un utilitari que a més es fabrica al nostre país i que està estretament relacionat amb dos dels utilitaris més venuts a Europa en els últims anys com són el Opel Corsa o el Peugeot 208, també de Stellantis.

 

Això sí, tan sols fa falta veure les línies d'aquest model italià per adonar-se que, almenys referent a disseny, estan diversos passos per davant tant del model alemany com del model francès, sent tota una referència en un segment en el que, per molt que siguem davant de cotxes pensats per a un ús diari, molts continuen tenint en el disseny u dels seus principals arguments a l'hora de comprar-lo.

El Lancia Ypsilon és molt top, però no ho tindrà fàcil

Un dels encerts del fabricant italià amb aquest model és que, més enllà dels aplaudiments que han rebut pel seu disseny, l'aposta mecànica de la marca és interessant, amb una versió micro híbrida de 110 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica i una versió 100 × 100 elèctrica amb un motor de 154 cavalls de potència i una autonomia de poc més de 350 km.

 

Per poc més de 21.000 € podem tenir la versió d'accés amb un motor micro híbrid, i comptant amb els ajuts del govern així com amb les promocions de la marca, per uns 24.000 € podem fer-nos amb la versió 100 × 100 elèctrica, preus raonables però que això si se situen o bé per sobre d'alguns dels seus rivals directes o bé al mateix nivell però amb prestacions pitjors, una cosa que provoca que siguin molts els que apunten que, per molt que sigui un cotxe molt top quant a disseny, no serà fàcil que triomfi a Espanya.