No és que sigui precisament cap secret que la immensa majoria d'aquells conductors que estan dubtant entre fer-se amb un cotxe elèctric o fer-se amb un cotxe híbrid o de gasolina no tenen al cap que suposa tenir un model o altre a l'hora d'afrontar la Inspecció Tècnica de Vehicles, l'ITV.
I és que al nostre país tots i cada un dels vehicles que circulen per les nostres carreteres han d'estar al dia amb aquesta inspecció, havent de passar la primera inspecció al cap de quatre anys de la primera matriculació, a partir d'allà cada dos anys i, una vegada han complert els 10 anys, fer-ho cada any.
D'aquesta forma, les autoritats s'asseguren que tots els vehicles que han passat l'ITV compleixen la normativa de seguretat. Tenint en compte que és obligatori passar l'ITV quan toca, en teoria tots els vehicles que circulen per les nostres carreteres són segurs en aquest sentit.
Les diferències en l'ITV d'un elèctric, un híbrid i un gasolina o dièsel
En aquest sentit, és més que evident que la immensa majoria de proves a les que se sotmeten als vehicles en aquesta inspecció són les mateixes per a tots els models, ja siguin elèctrics, híbrids o de combustió. Així, tots els vehicles han de superar les proves que comproven el bon estat dels pneumàtics, el bon estat dels frens, la il·luminació o els cinturons de seguretat, entre moltes altres proves.
D'altra banda, és evident també que la documentació a presentar a l'hora de passar aquesta inspecció és la mateixa per a tots els vehicles, així com el període en què s'han de presentar a la inspecció, és a dir, cada quants anys ho han de fer.
On sé que hi ha canvis, especialment en els models elèctrics, és en dues proves molt concretes de l'ITV. D'una banda, com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que es tracta d'un model elèctric, els elèctrics no han de superar cap tipus de prova relacionada amb l'emissió de gasos, alguna cosa que sí que han de fer els híbrids tenint en compte que, ja siguin híbrids auto recarregables o híbrids endollables, compten amb un motor de combustió en la seva mecànica.
D'altra banda, els elèctrics també estan exempts d'haver de superar la prova de soroll que emet el vehicle en qüestió, entre altres coses perquè, com bé saben els que tenen un cotxe o una moto elèctrica, són vehicles que no emeten cap soroll mentre el seu motor està en marxa.