Kia té diversos models que ja s'han convertit en referents al nostre país per, sobretot, la seva excel·lent relació qualitat/preu. Un d'ells és el Niro, un crossover pel que Kia ha apostat per l'electrificació per fer de l'un dels seus models mes destacats amb etiqueta ECO o ZERO de la DGT.

Si bé és cert que el top vendes de la marca coreana, la tercera més venuda a Espanya des de començament d'any, és el Sportage, el Niro pot presumir de tenir també molt bones xifres. En aquests dos primers mesos de l'any 2022 ha aconseguit ja ni més ni menys que 1.509 matriculacions, una xifra que el situa en la posició 17 del rànquing general de vendes. Tenint en compte que és un model que arriba tan sols amb motors HEV, PHEV i elèctrics, és a dir, híbrids i elèctrics, és una xifra molt interessant.

 

Un Niro que, això sí, està encarant ja el final de la seva vida comercial. I és que com bé saben els seguidors de Kia la marca ja té preparada la nova generació d'un model que sortirà per la porta gran.

O almenys aquesta és la intenció de la marca que, com ha fet també amb el Stonic, ha optat per llançar al mercat una nova versió amb un nou acabat que millora l'equipament base del Niro.

Kia reforça l'equipament del seu Niro PHEV amb l'acabat Concept Plus

En concret ho ha fet amb la versió PHEV d'aquest crossover, la versió híbrida endollable. Aquest nou acabat Concept Plus parteix del més bàsic de tots, el Concept, pro el dota amb un equipament molt destacat.

Entre altres coses, compte de sèrie amb alerta de canvi involuntari de carril, alerta de col·lisió amb activació a baixa velocitat i encesa de llums de fre, assistent d'arrencada en pendent, assistent de manteniment de carril actiu, encesa automàtica de llums i sensor de pluja, sensors posteriors d'aparcament, sistema d'info-entreteniment amb pantalla tàctil de 8 polzades, Android Auto i Apple CarPlay, càmera de visió posterior, climatitzador automàtic, control de creuer adaptatiu i limitador de velocitat i volant multifunció ajustable en alçària i en profunditat.

 

El seu motor és un híbrid endollable format per un motor de gasolina 1.6 litres GDi de 105 cavalls i 147 Nm de parell màxim i un motor elèctric de 44,5 kW (60,5 CV) i 170 Nm. En conjunt, la potència total assoleix els 141 CV i 265 Nm. Un Niro PHEV que pot arribar a circular fins a 49 quilòmetres en manera cent per cent elèctric, sent així un model també molt indicat per al dia a dia a les ciutats.

I el millor és que, malgrat que aquest acabat és millor que el bàsic, el seu preu continua sent molt atractiu: 36.495 euros sense incloure els possibles descomptes i promocions de la marca. Una manera molt top d'anar a poc a poc obrint les portes de sortida d'un model que continua deixant empremta a Espanya.