Fa tot just uns anys no eren precisament poques les marques, i Mercedes era una d'elles, les que asseguraven que els seus plans a curt termini no era una altra que la d'anar eliminant a poc a poc els seus models de combustió i acabar tenint una oferta composta per únicament cotxes elèctrics.
Tenint en compte que els cotxes elèctrics estaven cridats a ser els reis de les carreteres a nivell mundial, era lògic que tota mena de fabricants, des dels més senzills fins als més top com és el cas d'un fabricant alemany, optessin per aquesta estratègia.
Tanmateix, veient les xifres de vendes que han tingut els cotxes elèctrics en els últims dos anys i que ja han desaparegut els ajuts en alguns dels principals mercats a nivell europeu, Mercedes ha decidit, com ho han fet també en altres fabricants, reavaluar la seva estratègia amb aquest tipus de models i apostar per un nou pla en el qual, si bé és cert que no desapareixeran del tot, ja no tindran la importància que se suposava que tindrien.
Mercedes deixarà de fabricar la versió més top del seu EQS
Un bon exemple d'aquesta nova estratègia passa per una decisió que, si bé és cert que no s'ha anunciat encara oficialment, acabarà arribant i fent-se realitat al llarg d'aquesta pròxima primavera. I és que tot apunta que la marca deixa de fabricar la versió més esportiva i luxosa del seu EQS, la seva berlina elèctrica més top.
En concret es tracta de la versió Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+, una versió que convertia a aquesta berlina en tot un referent no tan sols per als quals buscaven l'últim en tecnologia de la marca sinó també molta potència i molta esportivitat, una cosa que precisament elevava tant el seu preu que des de la marca alemanya han decidit que ha arribat el moment de dir adeu definitivament i reconèixer el seu error amb aquest model.
Les línies de producció de la marca alemanya d'aquest model segueix en marxa, entre altres coses perquè està fabricant les unitats ja reservades, però serà en els propers mesos quan Mercedes posarà punt i final a un model que estava cridat a ser una de les seves peces més importants i que, veient rendiment comercial dels cotxes elèctrics, ja no entrarà en els plans del fabricant en els propers anys.