Jaguar és una d'aquestes marques que molts, com és habitual veient els seus preus i les característiques dels seus models, situen en molts casos per sobre de les tres marques prèmium de referència a nivell europeu: Mercedes, BMW i Audi. Això sí, a diferència del que passa precisament amb aquestes tres marques, el fabricant prèmium anglès està anys llum quant a quota de mercat respecte a aquestes. I és que, els elevats preus dels seus models provoquen que cada vegada siguin menys que ens vegin amb bons ulls, i més tenint en compte les alternatives actuals al mercat.
Un bon exemple d'un model de Jaguar que pot presumir de ser més que excel·lent en tot però tenir un preu massa alt és el Jaguar E-Pace, un SUV de mida mitjana el preu de partida del qual és de, tal com podem veure en quecochemecompro.es, més de 42.000 euros. És més que evident que estem davant d'un SUV més que prèmium, però també ho és que no són precisament pocs els que, disposats a gastar-se una quantitat tan alta com aquesta, prefereixen optar per opcions que tenen més punts a favor que aquest Jaguar E-Pace.
El Lexus NX, una alternativa al Jaguar E-Pace
I una d'aquestes opcions és el Lexus NX, un SUV d'unes dimensions semblants a les del model anglès però que, tal com podem veure a l'esmentat mitjà, compta ara amb un descompte del meu més ni menys que gairebé 5.000 euros. El preu de partida d'aquest model prèmium japonès se situa així en 46.500 euros, és a dir, més de 4000 € més car que el model anglès. Una diferència de preu que molts estan disposats a pagar, entre altres coses perquè, a diferència del que passa amb el model de Jaguar, aquest Lexus arriba més ben dotat quan mecànica.
Mentre que el model anglès compta amb un motor dièsel de 160 cavalls, una mecànica molt interessant, el model japonès compta amb un motor híbrid pur, en aquest cas de 242 cavalls de potència. Una mecànica que li permet no tan sols aconseguir uns consums molt baixos sinó, sobretot, poder lluir amb orgull l'etiqueta ECO de la DGT.
D'aquesta forma, per una diferència de preu de menys de 5000 €, podem tenir un model igual de prèmium que el Jaguar però amb una millor opció mecànica i un disseny que, per a molts, per molt que sigui una cosa molt subjectiva, fa d'ell una opció més elegant i alhora més esportiva.