Des que es va fundar el 1922, Jaguar ha passat per diferents mans: fins a 1966, va funcionar com a marca independent i; després, i fins a 1984; va formar part de l'extinta British Motor Company. Des de 1984 a 1989 va ser, de nou, una companyia independent i entre 1989 i 2008 va formar part del grup Ford. Avui, en concret des de 2008 i igual com Land Rover, és propietat del grup indi Tata Motors. 100 anys després de la seva fundació, la firma britànica és, sens dubte, sinònim de luxe, qualitat i prestigi, però a Espanya té un problema: fa mesos que no col·loca un dels seus vehicles al Top 100 de cotxes més venuts.

Un ampli catàleg
El catàleg actual de Jaguar inclou excel·lents berlines com el XJ, que passa dels 90.000 euros, el XE, que surt per alguna cosa més de 51.000, o el XF, que s'apropa als 60.000. Disposa també d'un familiar, el XF Sportbrake, que surt també per uns 60.000 euros i de dos d'esportius, el descapotable F-Type, que costa 76.000 euros i el F-Type Coupé, el preu del qual assoleix els 72.000.
La gamma es completa amb un ampli ventall es SUV: el més econòmic és l'E-Pace, que costa 42.000 euros, i, per sobre hi ha el F-Pace, que surt per 62.000, i l'I-Pace, el primer elèctric de la marca. El seu preu és de 81.100 euros. L'E-Pace i el F-Pace disposen de versions híbrides i encara que d'ells es veuen bastantes unitats pels carrers i carreteres espanyoles, cap no es cola en el Top-100 de juny.
Què fer?
Plantejar una solució al dilema sembla difícil: els Jaguar són cotxes bonics, amb bona mecànica i excel·lent equipament, però el seu preu és molt elevat i el mercat els considera un pas per darrere d'altres marques Prèmium. Tata Motors haurà de començar a fer-se preguntes si vol treure profit de la marca.