Se suposa que Nissan va inventar el SUV modern amb el seu Qasqhai que, per això, continua avui sent un èxit de vendes encara que no es pugui dir que aporti l'exclusivitat d'un model Premium.

En pensar en aquesta etiqueta, automàticament s'evoquen marques europees, però existeixen també interessants opcions vingudes des del país del Sol Naixent a les quals sí que es pot qualificar de Premium i que estan a l'abast de gairebé qualsevol butxaca aquest mes. Parlem, per descomptat del Mazda CX-5, disponible en la seva versió d'entrada des de 28.165 euros, només 1.340 euros més que el Qashqai més assequible.

Mazda CX 5
Mazda CX 5

Un gran cotxe

Per aquests poc menys de 30.000 euros, Mazda ens ofereix un SUV de quatre metres i mig de llarg amb un maleter enorme de 506 litres. El propulsor, de gasolina i 165 CV, declara un consum mínim de 5,6 litres que es pot disparar fins als 8 si el nostre estil de conducció és agressiu o ens movem molt per la ciutat. El Qashqai, al contrari, declara 5,7 litres de consum mínim i 7 de màxim. Els dos cotxes reben l'etiqueta C en les seves versions tèrmiques, però la potència del Nissan és menor. A més de l'opció de gasolina, la marca ofereix dues opcions turbodièsel de 150 i 184 CV i una altra en gasolina de 194 CV i canvi automàtic.

Bons acabats

Quant a equipament, Mazda ofereix fins a sis nivells: Origin, Evolution, Zenith, Newground, Homura i Signature. El nivell bàsic, no obstant això, és molt complet: equipa fars Full LED, llantes d'aliatge, monitor d'angle mort, alerta de carril i climatitzador, entre d'altres. No estem davant d'acabats de luxe, però la relació qualitat-preu del CX-5 i el tacte de conducció estan a l'altura dels conductors més exigents. Per una mica més del que costa un Nissan Qashqai, pot pujar al següent esglaó.