Quan Jeep va decidir presentar el seu nou Avenger a Europa no van ser precisament pocs els que van assegurar que aquest petit SUV s'anava a convertir en un dels millors aliats de la marca americana per guanyar pes a les carreteres del vell continent.

I és que tan sols fa falta veure les imatges d'aquest model per adonar-se de l'enorme pas endavant que ha donat de la marca referent al disseny, adaptant-lo molt més a les tendències europees i a les tendències americanes amb què solen arribar els seus models.

La idea de la marca amb aquest model no és altra que la de convertir-lo no tan sols en el seu referent sinó en una de les referències entre aquells que busquen un model compacte per moure's diàriament per entorns urbans interurbans però també capaç d'afrontar les dues viatges a la carretera autopista amb evidents mancances en el que es refereix habitabilitat i capacitat de càrrega comparat amb models de mida superior.

Però el principal problema que està tenint aquest model, almenys a Espanya, és que les vendes de la seva versió 100 × 100 elèctrica estan sent molt més baixes de les esperades. I és que cap tenir en compte que un dels objectius de Jeep amb aquest model és el d'augmentar la seva quota de mercat també quant a elèctrics a nivell espanyol i europeu.

El Jeep Avenger triomfa a Espanya, però el de gasolina

Tenint en compte les xifres de vendes que ha aconseguit aquest model el mes de gener passat, un mes en el qual va aconseguir 555 matriculacions i que li va permetre acabar en la posició 42, és més que evident que és un model que ha entrat amb bon peu a les carreteres espanyoles. Això sí, tenint en compte que d'aquestes 555 vendes tan sols vuit corresponen a la versió elèctrica, és més que evident que, almenys aquest model en concret no pot presumir de ser un elèctric que triomfi a Espanya.

 

És cert que el fet que tingui un preu molt més elevat que el de la gasolina i que a Espanya continuïn sent molts els que vegin els elèctrics com una opció encara no molt interessant, veure com models com el Tesla Model 3 o el Tesla Model Y continuen arrasant mentre que apostes com aquestes i no triomfen evidencien que, d'una banda, Tesla continua tenint molt avantatge i, per un altre, els elèctrics continuen sent molt lluny quant a implantació al nostre país respecte a altres països a Europa.