Va ser fa ja un temps quan, en la presentació de la nova marca KGM, anteriorment coneguda com a SsangYong, els responsables d'aquest fabricant coreà van deixar molt clar que un dels seus principals objectius a curt termini era el d'augmentar de forma considerable la seva quota de mercat al vell continent, a Europa.

No és casualitat llavors que, més enllà de l'arribada de models tan interessant com la nova Torres, KGM pugui presumir de tenir productes d'un nivell molt similar a què tenen productes de marques generalistes però amb preus que s'apropen molt més als que té marques low cost com Dacia.

 

És més, ara a la marca ha decidit obrir una nova via de negoci que molts veuen arriscada però que, en el cas que els surti bé, pot suposar un abans i un després per a aquest fabricant coreà. I és que KGM ha decidit entrar de ple en la batalla doni'ls vehicles comercials, un terreny en el que Ford domina des de fa ja molts anys, però no ho ha fet amb una furgoneta convencional, sinó que ha decidit anar a buscar una aposta clarament diferent de la resta.

KGM entra en la batalla dels vehicles comercials

De moment aquesta nova aposta està disponible tan sols a Bèlgica, i passa per la reconversió de la versió elèctrica del Torres, un SUV, en un model per a ús professional.

Així, aquesta versió del Torres EVX no compte, com és lògic tenint en compte el tipus de cotxe que és i l'ús que se li donarà, amb una segona fila de seients, sinó que en la part posterior arriba amb una superfície plana que se separa de la part davantera través d'una paret. Pot arribar a remolcar 1,5 tones i carregar més de 400 kg de pes, sent una opció interessant per a aquells que volen apostar per un SUV per a la seva empresa i no per una furgoneta.

 

Pel que es refereix a les seves prestacions, arriba amb un motor de 207 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir poc més de 440 quilòmetres d'autonomia amb una sola càrrega, sent més que suficient per a un model que segurament es carregarà diàriament.

El seu preu a Bèlgica comptant amb la transformació a vehicle comercial i amb els impostos és de gairebé 50.000 euros, pel que no és una proposta barata, però sí una idea original d'un fabricant que vol guanyar terreny en unes carreteres, les europees, que no són precisament fàcils en aquest sentit.