El mercat automobilístic va tancar l'any 2024 amb una autèntica revolució marcada per l'arribada de nous models que prometen canviar les regles del joc. En aquest panorama destaca especialment el ressorgir d'EBRE, una marca emblemàtica que, després d'anys d'absència, torna a competir amb força. Al desembre, es van matricular les primeres 28 unitats de l'EBRO S700, un SUV compacte que apunta a convertir-se en una seriosa amenaça per a models com el KIA Sportage i l'MG HS. El que fa especialment atractiu el S700 són els seus preus, que comencen per sota dels 30.000 €, i el fet que els seus vehicles s'acoblen a la Zona Franca de Barcelona, reforçant així la indústria automobilística espanyola.
El renéixer d'EBRO també representa un canvi significatiu. L'èxit inicial del S700 mostra que els consumidors estan disposats a donar suport a marques nacionals que combinin qualitat, preus raonables i fabricació local. A més, la decisió d'acoblar els vehicles a Espanya no només reforça l'economia local, sinó que també afegeix un atractiu patriòtic que podria ser clau en la seva estratègia comercial.
EBRO està de tornada
Mentre EBRO trepitja fort, un altre protagonista comença a guanyar terreny en el segment de la mobilitat elèctrica. L'esperat Hyundai Inster, un SUV elèctric que combina disseny, tecnologia i accessibilitat, va arribar finalment a Espanya al desembre. Amb 74 unitats matriculades el seu primer mes, l'Inster destaca com el SUV elèctric més assequible de la marca coreana, la qual cosa el converteix en una opció molt temptadora per als conductors que busquen fer el salt a la mobilitat sostenible sense buidar les seves butxaques.
El seu debut amb xifres sòlides de matriculació confirma que la demanda de vehicles elèctrics assequibles està en auge. Si bé encara és aviat per avaluar el seu impacte a llarg termini, la seva arribada envia un missatge clar a altres marques: es poden fer bons productesd a preus econòmics.
KGM accelera a Espanya
Tanmateix, la veritable sorpresa ve de la mà de KGM, anteriorment coneguda com a SsangYong, que ha llançat a Espanya el KGM Torres EVX, la versió elèctrica del seu popular model Torres. Encara que al desembre només es va matricular una unitat, l'arribada d'aquest SUV 100% elèctric promet posar en un compromís marques consolidades. El Torres EVX no només ofereix una alternativa atractiva i sostenible, sinó que el seu preu competitiu podria ser un maldecap per a rivals com Dacia, que fa anys que domina el segment de vehicles econòmics.
L'estratègia de KGM, centrada a oferir productes elèctrics accessibles però ben equipats, posa de manifest la seva ambició per liderar un mercat en plena transformació. Models com el Torres EVX no només amplien l'oferta de vehicles elèctrics, sinó que també pressionen a les marques tradicionals perquè ajustin els seus preus o millorin les seves prestacions. Això situa fabricants com Dacia, que històricament s'ha enfocat en oferir opcions assequibles, en una posició delicada.