Va ser fa ja molts anys quan Kia, de la mà de Hyundai, va decidir fer el salt a Europa apostant per posar a la venda en diferents mercats del vell continent en models molt senzills i amb una excel·lent relació qualitat preu.
Tenint en compte que el fabricant ha continuat apostant per aquesta excel·lent relació qualitat preu i que les seves vendes no han fet una altra cosa que augmentar de forma notable des de fa ja molts anys, a la marca han decidit apostar per fer un salt davant també és el que es refereix a la qualitat, el disseny i la tecnologia els seus models, sent ara opcions que alguns casos poden acabar presumint de poder lluitar de tu a tu sense problemes, fins i tot alguna marca prèmium.
Un bon exemple d'això és l'últim model que ha presentat la marca coreana, un SUV elèctric de set places anomenat EV9 es pot presumir de ser el seu millor model en tots els sentits i, sobretot, de comptar amb un nivell tecnològic molt superior a què tenen la immensa majoria de la resta de models de la seva gamma.
El Kia EV9 començarà la seva aventura a Suècia
En aquest sentit, conscients a Kia de les enormes diferències quant a quota de mercat que tenen els elèctrics en diferents països a Europa, la marca optat perquè sigui el mercat suec, un dels mercats en els quals els elèctrics estan més implantats, on faci debutar aquest model a partir del proper mes d'octubre.
Tan sols fa falta veure les imatges d'aquest Kia per adonar-se que aquest model està lluny de ser un low-cost, sinó més aviat al contrari, pot presumir de ser un súper elèctric amb capacitat de fins a set places d'anar dirigit precisament aquells que busquen un nivell de qualitat molt superior a la mitja.
Si bé és cert que es desconeixem els preus que tindrà aquest model a Espanya, des d'aquí asseguren que, sense ser evidentment un model de preu baix, sí que serà probablement un model que acabarà robant-li vendes fins i tot marques de la talla de Mercedes i companyia, entre altres coses perquè aquest EV9 arribarà molt ben dotat en tots els sentits, també a nivell mecànic amb opcions amb fins a 400 cavalls i més de 500 km d'autonomia.