No hi ha confirmació oficial encara, però el Kia Stinger, l'únic GT que actualment fabriquen els sud-coreans pot desaparèixer dels concessionaris aquest mateix any. Finalitzaria així abruptament una història que es va iniciar el 2017, quan la firma de Seül va presentar el seu primer vehicle Prèmium Gran Turisme
La notícia l'ha destapat el prestigiós portal Automotive News aquest mateix mes i prové, pel que sembla, de fonts ben informades i pròximes a la marca sud-coreana. Els plans de Kia passen així per cessar aquest mateix trimestre la producció del vehicle.
El Kia Stinger podria finalitzar així la seva producció en uns mesos. Una informació no oficial suggereix que el model deixaria de fabricar-se en acabar aquest trimestre. Si el rumor es confirma, els últims Stinger sortiran de les cadenes de muntatge en poc més d'un mes. Que desapareguin dels concessionaris és només qüestió de temps: just el que es tardi en donar sortida a l'estoc existent.
Kia ni confirma ni desmenteix
Des de la marca, res en concret. El Stinger és per a ells "una part important" del seu catàleg de vehicles, però això és tot el que indiquen. Les xifres de vendes a Espanya, amb tot, donen una pista de què pot succeir: en tot 2022, només s'han venut 12 unitats del Stinger. I el 2021, la cosa no va ser millor: 30 vehicles venuts.
El millor any a Espanya per al Stinger va ser el 2019, quan se'n van vendre 156. I les xifres no són millors en la resta d'Europa, que vol un altre tipus de cotxes.
Preu i tendències
Les raons darrere de tals xifres són dues: la primera té a veure amb els 55.300 euros que costa de sortida el GT V6 T-GDi de 3.3 litres i 366 CV, l'única versió disponible a Espanya. La segona es relaciona amb les tendències del mercat, que prefereix els SUV híbrids o elèctrics al Kia Stinger. Sens dubte, és un gran cotxe, però tot indica que li queda poc. El seu temps, molt probablement, ja va passar.