Si bé és cert que al principi una marca generalista com Kia i una marca prèmium com Audi no tenen res a veure, també és cert que les dues marques estan apostant d'una forma més que evident pels models 100 × 100 d'elèctrics.
Saben molt bé en els dos casos que seran aquests els models que dominen a les carreteres europees d'aquí a uns anys, per això van poc a poc obrint camí malgrat que sàpiguen que les vendes d'aquests són actualment molt menors en comparació amb les dels motors de combustió.
En el cas de Kia, la marca coreana acaba de presentar la nova generació del seu Niro, un crossover de mida compacta que pot presumir de ser un dels elèctrics més venuts a Espanya els últims temps i que, amb aquesta nova generació, ha fet un important pas davant en tots els sentits, tant a nivell de disseny com de qualitat i d'equipament.
En el cas d'Audi, el Q4 e-Tron, un SUV compacte 100 × 100 elèctric, pot presumir de ser una de les millors armes de la marca alemanya d'aquesta segment, entre altres coses perquè és un dels millors models quant a relació qualitat preu dins del segment dels prèmium.
Dos crossover elèctrics molt diferents però amb molt bones xifres de vendes cara a cara
A la pregunta de quin dels dos és millor comprar, és evident que la resposta està basada en el pressupost del consumidor. Si aquest no és un problema, evidentment l'Audi és l'opció a escollir. Entre altres coses perquè, per molt que Kia hagi fet un pas important en tots els sentits amb el seu nou llibre, l'Audi està diversos passos per davant quant a qualitat.
Això sí, es pot tenir en compte que per molt que l'Audi sigui un model amb molta més qualitat, aquest nou Niro apunta maneres. I és que la marca coreana pot presumir de tenir ja fins i tot en la versió més bàsica d'aquesta nova generació un model amb un motor millor que el de l'Audi Q4 e-Tron.
El model alemany compta amb la mecànica de 170 cavalls i l'autonomia que supera per poc els 330 quilòmetres, i el model coreà pot presumir de tenir una mecànica de més de 200 cavalls i que una autonomia supera la barrera dels 460 km. Un motor més potent i amb més autonomia.
Dels preus la diferència entre els dos models ronden els 10.000 €, tenint un preu de partida de poc més de 27.000 € en el cas del Kia i de 37.000 en el cas d'Audi, en els dos casos amb els ajuts del pla MOVES ja inclosos així com les promocions internes de les dues marques, que sumeixin més de 13.000 euros en els dos casos.
Evidentment el model alemany és un model millor en tot, o gairebé tot, per la qual cosa si pressuposat no és un problema ha de ser l'opció a elegir. Això sí, si el que es busca és un crossover elèctric molt equilibrat quan relació calida/ preu sense tenir la necessitat d'anar a per un prèmium, el Kia és una opció molt interessant.