Una de les grans propostes de Kia en els últims temps al mercat espanyol ha estat l'arribada del nou EV3, un SUV 100 × 100 elèctric que ja pot presumir de ser ni més ni menys que el súper elèctric més venut el que portem d'any i evidentment el model més venut dins de la categoria d'elèctrics de la marca coreana.

 

No són pocs els que asseguren que, com passa amb tants altres elèctrics que ja estava triomfant a Espanya, la tornada|retorn dels ajuts per part del govern que busquen incentivar la venda de cotxes elèctrics provocarà un augment notable de les vendes d'aquest model, una cosa que evidentment juga molt a favor d'un fabricant que ha introduït una interessant novetat en el qual|que és el seu elèctric estrella.

Kia té un sistema de frenada intel·ligent

Els que tenen un cotxe elèctric sap molt bé que la frenada regenerativa és un element clau per a, d'una banda, dur a terme una conducció més eficient i, per un altre, augmentar així l'autonomia del seu EV ja que gràcies a comptar amb aquesta tecnologia la bateria es recarrega mentre el cotxe està frenant.

D'aquesta forma, més enllà que la conducció amb la frenada regenerativa és diferent a la conducció amb una de frenada normal, a Kia han decidit anar un pas més enllà incorporar més tecnologia en aquest model que ajuda a què el EV3 freni fins i tot millor i per tant sigui una opció més eficient.

 

En aquest cas estem davant d'una tecnologia que automatitzar el procés de frenada regenerativa i que, entre altres coses, servint-se dels sistemes de navegació, provoca que el cotxe acaba reduint de forma automàtica la velocitat quan existeixen canvis reglamentaris de velocitat a les carreteres, una cosa que no és tan sols millora la seguretat sinó que també ajuda a millorar el manteniment de totes les peces relacionades amb els frens.

No seria estrany llavors que d'aquí a uns anys veiéssim aquesta tecnologia incorporada altres models, especialment als cotxes elèctrics on l'eficiència d'autonomia continuen sent dos elements importants.