No van ser precisament pocs els que ja van anunciar després de la presentació oficial del Kia EV3 que aquest el seu 100 × 100 elèctric coreà tenia molts números de convertir-se en una de les revelacions al mercat europeu. El cert és que les xifres de vendes parlen molt bé d'aquest model, fins i tot en mercats com l'espanyol on els cotxes 100 × 100 d'elèctrics no és que puguin presumir de ser precisament ni els més venuts ni els més ben valorats per part dels conductors a Espanya.

 

Es pot tenir en compte, això sí, que més enllà que aquest model destaqui per tenir una molt bona relació qualitat preu i per tenir un llenguatge de disseny que sembla que ha agradat i molt entre el públic europeu, aquest Kia és un dels protagonistes d'una tecnologia que és cada vegada més present a les grans marques a nivell mundial i que apunta a convertir-se també en una cosa molt habitual dins de tot just uns anys entre tota mena de fabricants: les actualitzacions remotes.

Kia actualitza al seu elèctric

És de sobres conegut que la immensa majoria de fabricants fixen en vuit o nou anys el cicle comercial de la generació d'un model, i que habitualment sol dur a terme una actualització de meitat de cicle al cap de tres o quatre anys des que es va posar a la venda la nova versió.

Aquestes actualitzacions solen arribar de la mà de petites modificacions a nivell visual així com millores a nivell d'equipament, però es pot tenir en compte que cada vegada són més fabricants els que aposten també per actualitzacions remotes que res han de veure amb millores quant a equipament o al disseny, sinó més aviat a una millora del rendiment dels cotxes o a la seva tecnologia.

 

En el cas del Kia EV3, la primera actualització que rep aquest model arriba de la mà d'un nou sistema, un assistent personal basat en intel·ligència artificial que ajuda, entre altres coses, planificar molt millor els viatges i les parades per carregar. També arriben novetats en l'apartat de l'info entreteniment, posa un punt d'accés a Internet dins del mateix vehicle entre moltes altres coses.

De moment la immensa majoria de fabricants estan apostant per què, almenys una part aquestes actualitzacions, siguin gratuïtes, però no seria estrany, entre altres coses perquè hi ha qui assegura que fins i tot aquestes actualitzacions podien arribar de la mà d'un augment d'autonomia, que en uns anys acabessin sent de pagament.