Amb més de 66.000 matriculacions en el passat 2023 al nostre país, Kia s'ha assentat com la segona marca amb més quota de mercat a les carreteres espanyoles.
Com no podia ser de cap altra forma, a la marca coreana estan més que satisfets, entre altres coses perquè, si bé és cert que Toyota ha superat les seves xifres, situar-se per davant de marques tan assentades al nostre país com és el cas de Seat, Volkswagen, Hyundai o Peugeot és tot un èxit.
Un dels principals motius pel qual la marca coreana no està fent cap altra cosa que guanyar cada vegada més pes al nostre país és perquè, d'una banda, continua oferint productes molt interessants quant a relació qualitat preu, cotxes cada vegada més ben dotats en tots els sentits però que continua gastant en alguns casos un esglaó per sota de la mitjana quant a preu i, per un altre, perquè té un dels catàlegs més amplis al nostre mercat.
De fet Kia és de les poques marques que continua apostant pel segment A, el segment dels cotxes urbans, i ho fa de la mà d'un Picanto que, com no podia ser de cap altra forma, passa per ser el model més barat del fabricant actualment a la venda al nostre país.
El Kia Picanto és un urbà interessant per preu
Saben a Kia que no és gens fàcil que aquest model triomfi al nostre país, entre altres coses perquè forma parteix del mateix segment que el Fiat 500, un dels cotxes més matriculats a les nostres carreteres.
És per això que, tal com podem veure en el configuradors de la marca, ara el seu preu de partida és de tan sols 14.200 €, un preu que el converteix en un dels cotxes més barats al nostre país i que el situa més o menys al mateix nivell que el Dacia Sandero, encara que es pot tenir en compte que el model romanès és d'un segment superior pel que acaba sent potser una compra més intel·ligent.
Tanmateix, per a aquells que necessiten un cotxe molt petit i no necessiten tampoc gaire maleter com el Picanto en la seva versió més senzilla és l'opció perfecta, amb un motor petit i sense grans luxes però a un preu realment sota.