Tenint en compte que el Kia Niro pot presumir de ser el tercer cotxe més venut de la marca coreana a Europa, és més que evident que el fabricant ha encertat de ple amb aquest model. I no tan sols perquè hagi dit de l'un dels crossover més interessants per carrosseria i per disseny, sinó precisament perquè el fabricant ha donat continuïtat en la segona generació a la seva aposta que va iniciar en la primera: comercialitzar-lo tan sols amb motors híbrids o elèctrics, sense oferta mecànica exclusivament unida a motors dièsel o gasolina.
Com bé saben els que estan interessats en un Niro, Kia ho ofereix amb tres tipus de motors. D'una banda, un motor híbrid auto recarregable, l'opció més venuda dins de la seva gamma, per un altre, una opció híbrida però en aquest cas endollable i, a més, una versió 100 × 100 elèctrica, en aquests dos últims casos accions que li permetin lluir l'etiqueta ZERO de la DGT.
Tenint en compte que la quota de mercat a Espanya de l'any passat va ser de gairebé un 30 % per part dels models híbrids auto recarregables, una quota que dobla a la que aconsegueixen els motors dièsel que evidencia l'auge d'aquest tipus de motors, no és casualitat que el Kia Niro híbrid auto recarregable sigui l'opció més venuda dins de les tres variants mecàniques de la seva gamma.
Els tres beneficis de comptar amb un motor híbrid
Són diversos els motius pels quals aquest tipus de mecàniques estan cada vegada més buscades al nostre país i pel que, entre altres coses, Toyota s'ha convertit en el referent a nivell mundial i a la marca més venuda, una marca que fa anys que aposta per aquests motors.
D'una banda, es pot destacar que, gràcies a comptar amb un petit motor elèctric i un motor de combustió i que, gràcies a comptar amb aquest petit motor elèctric el cotxe es mou gràcies a aquesta mecànica a velocitats molt baixes, el consum, especialment en entorns urbans, es millor terreny de joc, sol ser molt menor respecte al model de combustió tradicional.
Per un altre, el fet que compti. amb aquesta mecànica acaba derivant que el seu manteniment respecte a un cotxe amb un motor de combustió tradicional és menor, entre altres coses perquè en aquests motors no hi ha elements com el turbo, el motor d'engegada o l'alternador.
En tercer lloc es pot destacar que, evidentment, el fet que comptin amb l'etiqueta ECO, el que implica que poden entrar a les zones de baixes emissions, no has de pagar impost de matriculació i estalviar-se un 75 % de l'impost de circulació, és també un argument molt al seu favor.