Va ser fa ja uns quants anys quan Kia va decidir entrar al mercat espanyol de la mà de models senzills però amb una relació qualitat preu amb què la immensa majoria de marques molt assentades al nostre mercat a penes podien competir.

Després d'uns anys i de moltes decisions molt encertades i molt correctes, el fabricant coreà pot presumir de ser ni més ni menys que una de les marques més venudes a les nostres carreteres. Bona prova d'això és que, amb 60.000 matriculacions, el fabricant va acabar sent la sisena marca més venuda a Espanya en el passat 2024, i ha començat aquest 2025 sent ni més ni menys que la segona marca més matriculat el mes de gener.

 

Són molts els motius que expliquen l'èxit d'aquesta marca que forma part del grup Hyundai, entre ells la seva aposta per tenir un catàleg realment ampli i molt més estès que el que tenen altres fabricants d'origen europeu o americà. És més, Kia és una de les marques generalistes que més està apostant els últims anys pels elèctrics, creant, com han creat altres fabricants, una família pròpia amb un llenguatge de disseny propi i amb una nomenclatura pròpia: els Kia EV.

Kia ampliarà la seva oferta d'elèctrics amb un rival per al Dacia Spring

Actualment la marca compta amb tres models elèctrics que formen part d'aquesta família, el EV9, el EV6 i el recentment estrenat al mercat EV3. Però atenció perquè, com bé saben els que estan sempre atents a les notícies d'aquest fabricant, durant els propers mesos arribaran diferents presentacions de nous models elèctrics com són el EV5, el EV4 i el EV2.

 

La idea de la marca no és cap altra que la de cobrir el major nombre de segments possible amb aquests cotxes elèctrics, sent segurament un dels més interessants el que destacava per ser l'elèctric més barat i més petit de la marca: el EV2.

Ja se sap que es presentarà oficialment d'aquí a un any, el gener de 2026, que serà un model que es posicionarà per sota del EV3 i que per tant es convertirà en un model que, per dimensions, tindrà com els seus principals rivals models elèctrics molt barats com el Dacia Spring.

La idea de la marca és que el seu preu rondi els 25.000 €, i que les seves versions més ben dotades referent a la bateria acabin tenint una autonomia que fregui els 370 km, pel que és evident que, tenint en compte l'excel·lent feina que està realitzant la marca quant a qualitat de materials, relació qualitat preu i equipaments, el futur EV2 apunta a ser un èxit.