Per molt que la immensa majoria de les vendes de Kia a Espanya i a Europa estiguin arribant de la mà de models amb motor de combustió o amb motors híbrids, no és que sigui cap secret que la marca coreana està apostant de vegades pels cotxes 100 × 100 d'elèctrics, un tipus de cotxe que ha d'acabar sent la referència a les carreteres del vell continent.

És més, si bé és cert que Kia va començar la seva aposta recent per aquest tipus de cotxes amb opcions com l'EV6 o l'EV9, en el fabricant asiàtic són molt conscients que aquest tipus de cotxes comencen a tenir molta més acceptació entre aquells conductors que es veurà de forma habitual per entorns urbans interurbans, models que per tant no necessiten ni tant motor ni tanta bateria i que per tant poden acabar sent més barats i més atractius per al públic general.

 

Un bon exemple d'això és el nou Kia EV3, un SUV urbà que pot presumir de ser una de les millors opcions en sofriment que ja ha demostrat ser un bon argument nivell de vendes per a la marca. Tanmateix, no són pocs els que asseguren que, una vegada en es posi a la venda el seu germà petit, el Kia EV2, serà l'elèctric més compacte que de Kia és que realment marqui les diferències.

El Kia EV2 arriba per frenar els xinesos

La idea de la marca en aquest sentit no és cap altra que la de posar al mercat un elèctric "per competir millor amb els vehicles elèctrics xinesos", vehicles que es caracteritzen per tenir un preu molt més baix. Així, malgrat que encara no és oficial, en el fabricant ja parlen de tarifes de preus d'aquest nou Kia EV2 que es mouran entre els 20.000 i els 30.000 euros depenent de la versió.

 

En aquest sentit, sí que se sap que, independentment dels nivells d'acabat, Kia oferirà aquest model dos opcions quant a bateria, una que permetrà tenir uns 300 km d'autonomia i una que ascendirà aquesta xifra fins als 440 km d'autonomia, sent aquesta una opció pensada potser més per a aquells que busquen un model més polivalent i no tan sols pensat per moure's per entorns urbans interurbans.

Quant a dimensions, situant-se per sota de l'EV3, aquest model se situarà al seu torn per sobre del nou Hyundai Inster, sent una opció urbana però amb més habitabilitat i capacitat de càrrega, pel que no seria estrany que acabi sent una de les referències en un segment en el qual els EV tindran cada vegada més pes a Espanya i a Europa una vegada es posi a la venda a partir del pròxim 2026.