Com bé saben els que estan interessats en un model de Kia, la marca coreana no pot presumir precisament de ser una marca associada a conceptes com a esportivitat, potència o luxe. Tampoc no és precisament aquesta la seva intenció, sinó més aviat la de ser valorada com una marca en la qual els seus models poden presumir de tenir una excel·lent relació qualitat preu entre les marques generalistes.
De fet, no és precisament casualitat que Kia sigui ara la segona marca més venuda al nostre país, entre altres coses perquè, si bé és cert que és lluny de Toyota quant a xifres de matriculacions, el bon treball de la marca coreana ha provocat que cada vegada siguin més els que ens vegin com la seva primera opció gràcies als seus baixos preus en els seus models.
Però que Kia sigui una marca generalista centrada en models amb una molt bona relació qualitat preu no significa que, com passa amb un altre tipus de marques generalistes, els coreans no tinguin al seu catàleg models molt potents i molt atractius per a aquells que busquen una cosa diferent.
El Kia Stinger, una berlina esportiva amb gairebé la mateixa potència que un Porsche 911
Bon exemple d'això és el Kia Stinger, una berlina esportiva que, per relació qualitat preu, pot presumir de ser de les millors del seu seguiment. No és que sigui el model més venut de Kia, entre altres coses perquè és un model que forma parteix d'un segment molt vingut a menys en els últims anys i, a més, no és que sigui tampoc precisament barata.
Tal com podem veure al configurador de la marca, aquest model té un preu de gairebé 60.000 euros, el que fa del model dirigit a, sobretot, aquells que busquen esportivitat sense importar el preu. Això sí, es pot destacar que, per molt que no sigui una berlina barata, pot presumir aquest Stinger de tenir una potència que s'apropa, i molt, la que té el Porsche mateix 911 Carrera.
El model coreà arriba amb un motor de gasolina 3.3 TGDI V6 de ni més ni menys que 366 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica i a una tracció total, una potència que no s'allunya gaire dels 385 cavalls que té la versió més 'senzilla' del Porsche 911 Carrera.
Saben molt bé a Kia que aquest Stinger no serà en cap cas u dels seus models més venuts, i de fet no són pocs els que asseguren que no tindrà continuïtat en el futur, almenys amb la seva mecànica actual. Això sí, almenys de moment, pot presumir de ser un dels models més interessants del seu catàleg.