Per molt que el Niro hagi viscut sempre a l'ombra del Sportage quant a xifra de vendes al nostre país, es pot destacar que aquest crossover coreà s'ha convertit en una de les principals opcions dins del catàleg de Kia, una de les marques que més s'ha assentat al mercat espanyol en els últims anys.
I és que són molts els arguments a favor d'aquest model, entre ells el fet que compta amb una carrosseria crossover que li permet tenir el millor dels compactes i el millor del seu, que en la seva opcions mecàniques podem trobar opcions híbrides auto recarregables, endollables i 100 × 100 d'elèctriques i, sobretot, una excel·lent relació qualitat preu, amb un preu de partida en la seva versió híbrida auto recarregable de poc més de 26.000 €.
El Renault Symbioz és un problema per a Kia
Precisament aquest concepte de cotxe és el que ha volgut explotar també Renault, una de les marques que m'has augmentat la seva quota de mercat a Espanya en els últims temps.
Ho ha fet de la mà del Symbioz, un model que es queda a mig camí per mida per concepte entre un Captur i un Austral i que, per tipus de cotxe, se sembla extremadament al niu, comptant amb una carrosseria crossover i amb mecàniques híbrides auto recarregables perfectes per a aquelles famílies que busquin un tot en un de molt eficient i amb un bon preu.
I és que es pot destacar que les promocions actuals deixar a la versió d'accés d'aquest model a un nivell molt similar respecte al preu que té el Kia, per sota dels 27.000 €, però en el seu cas pot presumir d'arribar amb una mecànica de 145 cavalls de potència, més potent que la del model coreà, que es queda en 129 cavalls.
A nivell d'equipament, d'habitabilitat i de capacitat de càrrega, són dos models molt similars, per la qual cosa en aquest sentit cap dels dos no és extremadament per sobre de l'altre. Això sí, no són pocs els que asseguren que, sent el Renault un model més modern i més potent, l'opció francesa acaba sent una opció més raonable és el que es refereix a relació a qualitat preu, encara que es pot destacar que el negre és un dels models més assentades al nostre país i aquest Renault s'ha posat a la venda fa relativament poc, pel que no serà fàcil retallar terreny.