Com bé saben les principals marques en l'àmbit europeu, per molt que el conjunt dels mercats del Vell Continent acabin formant un sol mercat, cada un d'ells té les seves peculiaritats i les seves particularitats, tenint a més diferents capacitats econòmiques per part dels seus conductors i, per tant, diferents models de referència.
Un bon exemple d'això és que, mentre que en mercats com l'espanyol o l'italià triomfen models amb preus molt baixos com és el cas del Dacia Sandero i el Fiat Panda, en mercats com l'alemany o alguns mercats del nord d'Europa són models bastant més cars els que presumeixen de ser l'autèntica referència a les seves respectives carreteres.
En el cas del mercat del Regne Unit, un mercat que continua sent un dels més importants a Europa, no ha estat cap altre que el Kia Sportage el que ha començat 2025 sent l'autèntica referència, encara que fan gust molt bé la marca coreana que el seu model estrella té un dur rival just per darrere.
El Nissan Qashqai li trepitja els talons al Kia Sportage
Aquest model no és cap altre que el Nissan Qashqai, que s'ha quedat molt a prop de convertir-se en el cotxe més venut al Regne Unit el gener de 2025. I és que, mentre que el Kia ha aconseguit 3.476 matriculacions, el Nissan s'ha quedat en 3.421 vendes, és a dir, menys de 100 matriculacions de diferència entre dos models que són rivals molt directes.
El fet que el Nissan s'hagi renovat recentment amb una actualització de meitat de cicle que ha arribat de la mà de millores en la part estètica així com de millores en la part mecànica i d'equipament és el que provoca que molts ho vegin com una de les opcions més interessants, encara que es pot destacar que, almenys de moment aquest primer mes, ha estat del coreà el que ha guanyat la batalla.
Quant a la resta de models més venuts al Regne Unit, crida l'atenció que el Sandero no és ni entre els 10 més reeixits, i que són el MG HS i el MG ZS els dos únics low cost, ocupant això sí la novena i la desena posició.
Una altra dada interessant en aquest sentit és que, mentre que el Volkswagen Golf ha caigut de forma més que notable quant a vendes a Espanya, al Regne Unit continua sent ni més ni menys que el quart cotxe més matriculat, fent evident que continua sent una referència.