El Renault Arkana és Cotxe de l'Any a Espanya i, segurament, és també un dels millors exemples d'aquest nou tipus de cotxe actualment de moda que se suposa baixarà als omnipresents SUV del tron que actualment ocupen. Que és un gran cotxe ningú no ho dubta, però el seu preu s'acosta als 28.000 euros segons el portal d'ofertes quecochemecompro.com. Al mercat hi ha moltes alternatives interessants i, aquest mes, una de les millors és el Kia Sportage híbrid, que se'ns presenta amb un descompte de 5.525 euros. Vegem què ofereix cadascú.
El Renault Arkana demostra per què és el Cotxe de l'Any
El Renault Arkana mesura 4,57 metres, disposa de 513 litres de maleter i equipa en la seva versió d'accés un eficaç MHEV de gasolina amb 140 CV que exigeix només 5 litres cada 100 quilòmetres. El seu preu es queda, segons quecochemecompro, en 28.814 euros aquest mes de juliol. Destaca pel seu disseny esportiu, la seva habitabilitat i la distància lliure a terra, que el converteixen en un vehicle idoni, per a famílies en les quals els adults, malgrat ser amics dels SUV, volen una proposta diferent i més semblant als hatckback que van veure conduir els seus pares allà en els 80. La proposta de Renault, i en general la de tots els nous crossover, recorda a històrics de l'automoció nacional com el Chrysler 150 o el Citroën BX, encara que, això sí, sobreelevats i posats al dia amb tota la connectivitat, l'infoentreteniment i la seguretat que avui se li exigeixen a un cotxe.
La solvència de Kia és l'alternativa
L'alternativa que se'ns presenta aquest mes a la sòlida proposta de Renault és el Kia Sportage, però no la versió d'accés, si no l'híbrid de gasolina. Amb un descompte de 5.500 euros, el SUV mitjà de Kia es queda en uns 29.200 euros segons el portal quecochemecompro.com. Es tracta d'un SUV mitjà de 4,5 metres amb 571 litres de maleter i 150 CV híbrids alimentats per gasolina. Consumeix una mica més que l'Arkana, en concret sis litres. És molt espaiós, se'ns ofereix equipadíssim i té una línia molt atractiva i moderna que gairebé ens fa oblidar que som davant d'un cotxe coreà. Sembla, de fet, japonès. L'Arkana, per cert es fabrica també a Corea del Sud, però el mercat rus es proveeix des de la mateixa|pròpia Rússia i mitjançant la fàbrica AutoVaz situada a Togliatti. Amb la guerra d'Ucraïna, per cert, Renault ha suspès les seves activitats allà.