A Kia són molt conscients que el seu Stonic, un B-SUV que té una molt bona quota de mercat al nostre país, s'enfronta a una situació francament compromesa, entre altres coses perquè ha de rivalitzar amb dos dels models de moda al nostre país des de fa ja un temps: el Seat Arona i el MG ZS.

Sent en els tres casos models realment interessants per traïció les seves versions d'accés, el Kia es queda a mig camí entre els dos models, per això no són pocs els que no hagin entonat precisament gaire bé algunes de les novetats que ha introduït la marca coreana en la versió 2025 d'un dels seus models més senzills.

 

I és que Kia ha decidit fer importants canvis referent a les opcions mecàniques que es poden configurar amb aquest model, estic adaptant el motor més bàsic de tots fent-lo perdre potència i, d'altra banda, eliminant el que era el motor segurament més interessant, el més potent de tots, de tal manera que ara el Stonic que compta amb el motor més potent dins de la seva gamma continua sent un model potser una mica descafeïnat.

El Kia Stonic perd per dalt i per baix

Abans d'aquestes noves versions la versió d'accés d'aquest model tenia un motor de gasolina 84 cavalls de potència, mentre que amb les noves versions aquest motor d'accés de gasolina passa a tenir 79 cavalls de potència. El canvi no és majúscul, però evidentment perdre cinc cavalls no és alguna cosa que sigui de la rasclo dels que vegin en aquest model una opció interessant.

Un altre costat, si fins fa molt poc el motor més potent era una opció de gasolina de 120 cavalls de potència, la retirada de la gamma d'aquesta mecànica provoca que ara el motor més prestacionals dins de la gamma d'aquest Kia sigui una mecànica de gasolina de 100 cavalls de potència, una mecànica que per a molts continuen quedant molt curts.

 

La part positiva en aquest cas és que aquesta mecànica de 100 cavalls de potència i porta associada, independentment de si s'escull amb transmissió manual o amb transmissió automàtica, a un sistema de micro hibridació lleugera, per la qual cosa pot lluir en els dos casos l'etiqueta ECO de la DGT.

Veurem fins a quin punt aquests canvis afecten o no al model coreà, però no seria estrany que, tenint en compte que, especialment en el cas de l'Arona podem trobar motors més potents, molts vegin en el Seat una opció més interessant.