El Kia Syros, el SUV més compacte de la marca, promet revolucionar el mercat automotriu amb el seu disseny innovador i equipament tecnològic. Encara que aquest model no arribarà a Europa, la seva estètica moderna i característiques avançades el converteixen en un referent dins dels cotxes més petits de Kia. Tanmateix, sota la seva aparença impecable, amaga un problema que podria impactar la seva acceptació en mercats clau.
Per fora, el Syros es destaca per uns grans fars de LED, ubicats en els extrems del para-xocs, que aporten un toc futurista. A més, incorpora passos de rodes quadriculats inspirats en el Kia Tasman, la qual cosa realça el seu estil robust. Els mànecs integrats a les portes milloren la seva aerodinàmica, mentre que els grups òptics posteriors dividits afegeixen un disseny únic, amb llums en forma de "L" a la lluneta posterior. Aquest enfocament innovador el posiciona com un vehicle de gran personalitat en el segment SUV compacte.
Lamentablement, el Kia Syros només es ven a l'Índia
L'interior no es queda enrere. Malgrat ser el model més petit de la marca, el Syros aprofita l'espai de manera eficient. Els seients posteriors lliscants amb respatllers dividits 60:40, juntament amb els seients climatitzats davanters, ofereixen comoditat i funcionalitat. L'equipament inclou una pantalla digital de 30 polzades, il·luminació ambiental amb 64 colors i un sistema de so Harman Kardon amb vuit altaveus. Tot això es complementa amb assistents de conducció ADAS de nivell 2 i tecnologia com Apple CarPlay i Android Auto sense fil.
A nivell mecànic, el Syros comptarà amb dues opcions de motorització: un motor de gasolina de tres cilindres i 1.0 litre amb 120 CV, i un dièsel de quatre cilindres i 1.5 litres amb 116 CV. Ambdós estaran disponibles amb transmissió manual o automàtica, encara que amb tracció exclusivament davantera. Aquest detall, sumat a la seva limitada distància entre eixos de 2.550 mil·límetres, podria comprometre el seu acompliment en terrenys més exigents.
Dos 'peròs' a tenir en compte
Tanmateix, el problema que preocupa els analistes no rau en el seu disseny ni en el seu equipament, sinó en l'absència de tracció total, una cosa que molts compradors esperen fins i tot en SUVs compactes. Aquest detall podria limitar la seva popularitat en mercats on els consumidors valoren la capacitat tot terreny, sobretot considerant que altres models de la competència ja ofereixen aquesta característica.
D'altra banda, el Kia Syros tampoc no és immune als desafiaments tecnològics. Encara que compta amb actualitzacions de programari per aire (OTA) i sistemes avançats de navegació, alguns experts assenyalen que la seva dependència de la connectivitat i el diagnòstic en temps real podria generar inconvenients en zones amb accés limitat a internet. Aquestes limitacions tecnològiques podrien disminuir la seva funcionalitat a certs mercats.