A Toyota són molt conscients, com ho són també en la resta de fabricants que porten moltes dècades sent importants a Europa, que al contrari del que succeïa fa un temps, avui dia són cada vegada més les marques xineses que estan arribant al vell continent amb una intenció molt clara i evident: guanyar quota de mercat de la mà de models amb una excel·lent relació qualitat preu.

Un bon exemple d'això són dues de les propostes del gegant xinès Chery, que de la mà d'Omoda i de Jaecco volen convertir-se en un referent a les carreteres europees per a aquells conductors que busquin cotxes amb molt bona qualitat i un nivell de tecnologia molt alt però que alhora comptin amb un preu que els situï per sota de la mitjana.

 

En el cas d'Omoda, tan sols fa falta veure les xifres de vendes que està aconseguint el seu únic model actualment a la venda al nostre país, l'Omoda 5, per adonar-se que és una proposta guanyadora. Però atenció perquè la proposta amb què Jaecco debutarà a les carreteres espanyoles i europees és potser més interessant, entre altres coses perquè comptarà amb una versió híbrida endollable que el convertirà en una opció molt top i en un rival directe d'un model estava assegut en aquest sentit com és el cas del Toyota RAV4.

El Jaecco 7 apunta a robar-li quota de mercat el Toyota RAV4

En aquest cas es tracta del Jaecco 7, un SUV de mida similar al Toyota però que pot presumir de tenir una mecànica bastant més interessant que el que té el model japonès, entre altres coses perquè arriba amb una potència combinada del seu motor de combustió i el seu motor elèctric de ni més ni menys que 350 cavalls.

 

Un motor que, més enllà que sigui molt atractiu a nivell de potència, també ho és referent a la seva autonomia 100 × 100 elèctrica, entre altres coses perquè aquesta se situa just per sobre dels 100 km, convertint-lo en un model perfecte per cobrir la immensa majoria de trajectes diaris sense gastar una gota de gasolina i, alhora, tenir un motor de combustió perfecte per afrontar llargs viatges en carretera i autopista.

De moment no se sap el preu que tindrà aquest model, ni tampoc la data exacta en el que es posarà a la venda aquesta versió al nostre país, però tot apunta que arribarà el 2025 i ho farà de la mà d'un preu que el convertirà en una de les opcions més interessants d'un segment en el qual el Toyota continua sent un dels models a batre.