Citroën s'ha caracteritzat sempre per ser una marca generalista que, malgrat que ha seguit i segueix les modes i les tendències quant a carrosseries, sempre ha optat per sortir una mica del camí traçat per la resta de marques.

Els seus models són comparables en qualitat a l'els de la resta de marques generalistes com Seat, Renault o Peugeot, però sí que són models que tenen en el seu disseny un dels seus punts a favor. I un bon exemple d'això és el seu nou C4.

A la marca francesa saben molt bé que els compactes tradicionals estan perdent pes en les llistes de vendes, d'allà que, en la nova generació del seu compacte hagin optat per fer d'ell un model que s'apropa més als SUV que als compactes tradicionals. Un disseny diferent que, al seu torn, ha arribat de la mà d'una encertada aposta de la marca per l'electrificació.

 

I és que, com bé saben a la marca Citroën ë-C4 pot presumir d'haver estat l'elèctric més venut aquest mes d'abril passat a Espanya. Tot un èxit tenint en compte que al nostre mercat són diversos els pesos pesants en aquest terreny, com és el cas del Tesla Model 3 o del Kia e-Niro.

La versió més senzilla del Citroën ë-C4 és una ganga

Evidentment un dels principals motius d'èxit d'aquest model és la seva excel·lent relació qualitat/preu. Per molt que els models elèctrics siguin molt més cars que els models de combustió, aquest Citroën ë-C4 continua tenint un preu molt top en la seva versió d'accés.

De fet, la versió més senzilla d'aquest compacte cent per cent elèctric té un preu de partida de 34.375 euros, un preu que es pot rebaixar fins a 7.000 euros si es fa ús dels ajuts del govern a través del Pla MOVES III.

El millor en aquest cas és que, malgrat que es tracta de la versió més bàsica d'aquest model, compta tant amb un bon motor com, sobretot, amb un equipament més que completo. La seva mecànica de 136 cavalls li permet, gràcies a la bateria de 50 kWh, tenir una autonomia de més de 350 quilòmetres, una xifra ja més que interessant.

 

Quant al seu equipament, Citroën no és que hagi escatimat en aquest sentit. I és que el més bàsic de tots compte ja amb, entre altres coses, alerta de risc de col·lisió davantera, avís de canvi involuntari de carril, alerta d'atenció del conductor, reconeixement de senyals de circulació, climatitzador automàtic bizona, sistema multimèdia My Citroën Play amb pantalla tàctil de 10 polzades, Bluetooth, Mirror Screen (Android Auto i Apple CarPlay), sensors posteriors d'aparcament, encesa automàtica de llums i sensor de pluja, connexions USB davantera i posterior i volant multifunció ajustable en alçària i en profunditat.

Veurem com evolucionen les vendes d'aquest Citroën però, sens dubte, és evident que la marca francesa ha encertat apostant per la seva versió elèctrica.