Com bé saben els amants de l'automobilisme, marques com Mercedes, BMW, Porsche o Ferrari, entre moltes d'altres, pot presumir de tenir-ne als seus catàlegs alguns dels esportius més cotitzats del moment.
Models que en la gran majoria dels casos, especialment referent a les marques no prèmium sinó de luxe, estan lluny de la immensa majoria de les butxaques. Tanmateix, com és de sobres conegut per aquells que tenen especial predilecció pels muscle cars (cotxes esportius nord-americans), l'esportiu més venut a tot el món no és precisament europeu, sinó que és un model que segueix els cànons dels esportius cent per cent nord-americans, el Ford Mustang.
L'any 2020 les vendes del cupè esportiu de Ford a nivell global van assolir les 80.577 unitats, ajudant així que el Mustang aconseguís per sisè any consecutiu ser el rei dels esportius a nivell mundial.
Un model que forma ja part de la història de l'automobilisme i que, si bé és cert que no compte precisament amb molts adeptes a Europa, on ni el disseny ni la concepció d'aquest tipus de models no té gaires fans, prepara una nova revolució de cara als propers anys.
El nou Ford Mustang podria arribar el 2023 de la mà d'una revolució que ja està donant de què parlar
L'última generació del Ford Mustang gllegó al mercat europeu el 2015. Si bé és cert que la marca americana ha llançat recentment el Mustang Mach-E, molt polèmic en ser cent per cent elèctric, no són pocs els que estan esperant amb ganes veure com serà la nova generació d'aquest icònic esportiu.
De moment des de Ford no han confirmat la data de llançament de la seva nova generació, però informacions que arriben des dels Estats Units apunten que el nou Mustang S650 podria arribar el 2023.
Així, malgrat que es deia amb la possibilitat que fos aquest acabat d'iniciar 2022 l'any en què Ford donaria el tret de sortida al seu nou esportiu, tot apunta que tocarà esperar un any més.
Això sí, per a molts, l'espera haurà valgut la pena. Entre altres coses perquè són algunes les informacions que apunten que, de cara al mercat europeu, molt més estricte que altres en matèria d'emissions, la marca americana tindria pensat llançar també una nova versió híbrida que rebaixi així les emissions del sempre ben dotat motor del seu Mustang.
D'aquesta forma, malgrat que el nou model continuarà comptant amb motors de 2,3 litres EcoBoost de quatre cilindres i de 5,0 litres V8 Coyote, la possibilitat que arribi un híbrid i, ull, un cent per cent elèctric, és a sobre de la taula. Una cosa que, evidentment, de fer-se realitat, suposaria una revolució total al voltant del Ford Mustang.