Renault pot presumir de tenir molts models als seus catàlegs històrics que ja formen part de la història de l'automobilisme. Models que van marcar un abans i un després no només a la marca francesa, sinó en la vida de molts i moltes.
Un clar exemple d'això va ser el famós i icònic Renault 4, un model que, sens dubte, els més veterans recorden amb molt afecte. Entre altres coses perquè, com va passar també en el seu moment amb el Seat 600, el model francès va ser el primer cotxe de moltes famílies que, una vegada va sortir a la venda el 1961 a Espanya, van veure en ell una molt bona oportunitat de tenir un primer cotxe a un preu assequible.
És evident que el disseny, la tecnologia i la qualitat del materials de llavors no eren els d'ara, però no són pocs els models que somien repetir el tremend èxit que va tenir el conegut com '4 llaunes' al nostre mercat.
I és que, ull, no és que aquest model fos un fenomen de vendes en països com Espanya o França, és que es va arribar a vendre al llarg de la seva extensa vida comercial en ni més ni menys que 100 països a tot el món acumulant, entre totes les vendes i totes les generacions, ni més ni menys que fins a 8 milions d'unitats venudes, una xifra que models d'avui dia és gairebé impossible que aconsegueixin.
El preparat japonès que recupera el famós Renault 4
Però el millor de tot és que, malgrat que la marca francesa va decidir deixar de comptar amb ell en els anys 90 després de dècades de molt èxit, ara no ha estat cap altre que el preparador japonès DAMD el que ha optat, seguint la moda de recuperar velles glòries amb els seus disseny retro, adaptar-lo als temps actuals mantenint, això sí, el seu icònic disseny.
I és que aquest model no és una variació dels famosos Renault 5 o Opel Manta que les dues marques han presentat recentment, sinó que és una nova versió basada en el Suzuki Lapin i que, com bé podem veure en les imatges, recrea de forma mes que fidel el disseny original.
Un model que, com era d'esperar, no estarà a la venda a Espanya, entre altres coses perquè evidentment no compleix les normatives de seguretat actuals a Europa. Sí que ho serà al Japó on el seu preu ronda els 350.000 iens, és a dir, ni més ni menys que poc mes de 3.000 euros, un preu ridículament sota.
En aquest cas, el motor d'aquesta 'nova versió' del Renault 4 és un petit motor de gasolina de tot just 60 cavalls de potència que, evidentment, li va com a anell al dit tenint en compte la seva mida i el seu pes. Un exemple més de com les ganes i l'afany dels amants dels models retro poden acabar derivant en un nou model que, sens dubte, desperta molta simpatia entre els més nostàlgics.