Dacia és una marca que no deixa de créixer a Espanya i a Europa. Una mara que ha basat el seu èxit en dues estratègies comercials molt clares i que es complementen l'una a l'altra.

D'una banda, com és més que de sobres conegut, la seva aposta pels preus baixos. Preus més baixos en la immensa majoria dels seus models que els dels generalistes. Amb equipaments en molts casos de menor entitat que els seus rivals i amb detalls als interiors o als materials, Dacia aconsegueix reduir el cost de fabricació dels seus models i, així, reduir també el preu de partida dels seus models.

D'altra banda, un altre dels grans encerts de la marca al vell continent ha estat la seva aposta pels motors bifuel, motors que poden funcionar amb gasolina així com amb Gas Liquat del Petroli (GLP).

Aquest tipus de mecàniques no tan sols ofereixen un consum molt més baix quant a cost per quilòmetre, sinó que a més permeten a tots els Dacia que els utilitzen comptar amb l'etiqueta ECO de la DGT, un dels principals motius del seu èxit al nostre país.

Fins ara, tenint en compte que el GLP era, tenint en compte el cost per quilòmetre, molt més barat que la gasolina o el dièsel, molts veien en aquest tipus de motors una solució per estalviar i de passada tenir també l'etiqueta ECO.

La guerra donin Ucraïna pot ser determinant per al futur del Dacia Jogger

A Dàcia eren tan conscients de l'èxit d'aquest tipus de motors que han decidit, al contrari del que passa amb les gammes del Sandero i del Duster, que té varietat quant a motors, dotar el seu nou Jogger tan sols amb motors de GLP.

Una aposta que, fins fa poc, tenia molt sentit tenint en compte que eren cada vegada més els que optaven per aquest tipus de mecàniques. El problema és que, si ja feia uns mesos que els preus dels combustibles, sobretot gasolina i dièsel, s'estaven disparant, l'esclat del conflicte entre Rússia i Ucraïna després de la invasió dels russos, els preus del gas i del petroli es dispararan a Europa.

 

Entre altres coses, perquè, tenint en compte que entorn del 33% del gas natural consumit a Europa i el 20% del petroli venen de Rússia, les sancions econòmiques imposades a Rússia per part de la Unió Europea per la seva invasió a Ucraïna provocaran que els preus es disparin, i molt.

Per sort per al Jogger, aquest model no tan sols funciona amb GLP, sinó que utilitza també gasolina, per la qual cosa almenys pot 'jugar' en aquest sentit amb els dos carburants. El que és evident és que, almenys ara, tenint en compte el que està passant a Europa, potser ja no siguin tants els que vegin aquest tipus de models com una alternativa més barata a la gasolina.