Lancia és una d'aquestes marques que, per molt que amb prou feines tinguin quota de mercat a Europa més enllà del seu mercat natal, l'italià, porta molt bons records, especialment als conductors més veterans del vell continent. I és que alguns dels models de la marca italiana poden presumir d'haver estat autèntiques referències dècades enrere.

 

En aquest sentit, seguint els passos de marques tan importants a Europa com és el cas de Renault o Ford, sembla que els italians tenen per objectiu recuperar-ne una dels seus grans noms per convertir-lo en un d'aquests models que tornin a convertir-se en una autèntica icona.

El Lancia Fulvia podria tornar

L'home en qüestió no és cap altre que el de Fulvia, model que va néixer com una berlina però que es va convertir en un dels esportius més interessants dècades enrere i que va desaparèixer també fa ja molts anys.

Si bé és cert que el 2003 la mateixa marca italiana va presentar un prototip amb aquest nom, el seu disseny no va agradar a gairebé ningú, el que va provocar que el fabricant deixar el projecte guardat en un calaix fins ara. Es pot destacar que de moment no hi ha gens oficial sobre això, però sí que s'ha produït un moviment que, per molt que sigui habitual i no sigui sempre sinònim d'un projecte final, és com menys sospitós en aquest sentit.

I és que va ser el passat 30 de gener quan Stellantis, el gegant al qual pertany ara Lancia, va registrar a l'oficina de patents i registre de propietat intel·lectual d'Europa (EUIPO) la sol·licitud per reservar-se els drets en exclusiva del nom Fulvia.

 

De moment, per molt que siguin molts els que ja es mostra encantats amb el possible retorn d'aquest cotxe, es pot tenir en compte que la marca no ha fet cap pas en ferm, entre altres coses perquè precisament el Lancia es troba en un moment delicat en ple procés de canvi i on els cotxes elèctrics han de tenir cada vegada major presencia.

El que sí que sembla evident és que, com han fet un Renault amb els seus 5, 4 o Twingo i Ford amb el seu Capri, la tendència de recuperar noms mítics s'està estenent cada vegada més a certes marques.