Com bé saben en tots i cadascun dels fabricants presents al nostre mercat, la fiabilitat no sol ser un dels principals arguments de compra d'un consumidor.

Tanmateix, tenint en compte que els preus dels cotxes són cada vegada més elevats i que la despesa en combustible és també més elevada, cada vegada són més els conductors que busquen un cotxe que no els doni precisament problemes quant a errors i fiabilitat, tenint així què preocupar-se tan sols de la despesa de combustible i de la despesa de l'assegurança, el de problemes derivats de l'ús del cotxe.

 

És per això que segurament molts al nostre país estan cada vegada més atents a informes com el que ha elaborat recentment l'Organització de Consumidors i Usuaris, la OCU, en el qual s'han recopilat dades de 29.873 automobilistes a 9 països europeus. Com apunten en la OCU, "per valorar la fiabilitat, tenim en compte no només el nombre d'avaries, sinó també la seva gravetat, l'edat del cotxe i els km recorreguts."

Les marques menys fiables segons l'estudi de la OCU

I com ha passat en els últims anys en informes de la OCU així com en altres informes, el Top 10 de marques més fiables el protagonitzen de la immensa majoria dels casos marques asiàtiques, en la majoria dels casos japoneses. Així, les més fiables són Lexus, Suzuki i Subaru, amb tan sols 2 europees, Cupra i Smart, al top 10 que completen Toyota, Kia, Honda, Mitsubishi i Nissan.

El curiós en aquest cas és comprovar com algunes marques amb tan bon nom de la indústria com és el cas de Land Rover van protagonitzar resultats tan dolents com és el cas del fabricant anglès, que de fet és la marca que pitjors resultats obtinguts en aquest estudi, amb una puntuació de 68, lluny de la de 98 que ha aconseguit Lexus, la més fiable.

 

Un esglaó per sobre apareixen Opel, la segona més mal valorada amb 76, Peugeot amb 80 i Citroën també amb 80, evidenciant que algunes marques del grup Stellantis continuen tenint seriosos problemes referent a la fiabilitat.

Crida especialment l'atenció la millora en aquest sentit que ha protagonitzat Tesla, la marca que va acabar última en l'últim estat en l'estudi realitzat per la OCU i que ara es troba en una posició intermèdia amb una nota de 84.