Com bé saben tots aquells que tenen als tot terrenys com el seu principal objecte de desig dins de la indústria de l'automòbil, Land Rover pot presumir de tenir al seu catàleg una de les referències des de fa ja molts anys en aquest segment.
Aquest model no és altre que el Land Rover Defender, un model que, com ocorre amb altres de les referències en el seu segment com és el cas del Toyota Land Cruiser, el Jeep Wrangler o el Ford Bronco, ha anat evolucionant amb el pas dels temps i s'ha anat actualitzant i posant el dia tant en matèria de disseny com de tecnologia i motors.
Més, tan sols fa falta veure les unitats més modernes d'aquest model i comparar-les amb les d'aquell famós tot terreny que va arrasar en els anys 80 per adonar-se de l'evident canvi per qui ha passat tota una institució en la indústria com és aquest Defender.
Land Rover juga una carta guanyadora encara que molt cara
És precisament veient que són molts els conductors que senten certa nostàlgia de les versions antigues del Defender en veure les versions noves el que ha portat al fabricant a prendre una decisió que no és que sigui precisament molt habitual en la indústria de l'automòbil.
I aquesta no és cap altra que la de llançar al mercat una versió basada en les últimes edicions d'aquest model, és a dir, les que compten amb el disseny antic, però adaptar-les al mercat actual amb una mecànica molt interessant per fer d'ell, això sí, un caprici.
Així, com han apuntat a la marca, Land Rover fa servir tallers en els que recupera unitats del Defender clàssic fabricades entre 2012 i 2016 i les recondiciona per complet i amb un motor V8 de 5.0 litres amb 405 CV de potència i 515 Nm de parell màxim associat a un canvi automàtic amb vuit relacions. La marca aposta per recondicionar totes les variants d'aquest tot terreny, tant la de carrosseria curta com de llarga i, en el cas de la llarga, amb 5 o 7 places.
Això sí, es pot tenir en compte que fer-se amb una unitat d'aquest model no serà precisament barat, entre altres coses perquè les versions més senzilles superen els 225.000 €, mentre que les de més mida freguen els 250.000 €, un caprici tan sols a l'abast dels més VIP.