Si no pots derrotar el teu enemic, el millor que pots fer és unir-te a ell. Això és el que segurament van pensar fa ja un temps a Stellantis, el gegant de la indústria europea que compta a les seves files amb marques com Peugeot, Citroën, Opel o Fiat, entre moltes d'altres.
I és que no és que sigui precisament cap secret que, per molt que les marques europees, americanes i japoneses s'hagin posat les piles en els últims anys referent als cotxes 100 × 100 d'elèctrics, el mercat xinès està molt avançat respecte a la resta en aquest sentit, i són molts els fabricants xinesos que porten molt avantatge respecte a la resta.
Així, si bé és cert que totes aquestes marques europees estan llançant en els últims anys propostes elèctriques molt interessants, en la immensa majoria dels casos són proposades que se situen per sobre quan preo respecte a les propostes que estan arribant de cotxes elèctrics xinesos a Europa.
Stellantis juga una carta guanyadora a Europa
És per això que, al marge de continuar potenciant les seves gammes d'elèctrics amb les seves marques europees, a Stellantis van decidir fa ja un temps comprar el 51 % de la participació d'una marca de cotxes elèctrics Xina, en aquest cas Leap Motor. La idea no és cap altra que la de convertir aquest fabricant en també un dels fabricants de cotxes elèctrics barats més potents a Europa.
És més, ja se sap que serà a partir del pròxim mes de desembre quan aquest fabricant començar a vendre els seus models en mercats com França, Itàlia, Alemanya, Països Baixos, Portugal, Grècia, Bèlgica, Romania i Espanya. Se sap també que els seus dos primers models que es posaran a la venda seran el C10, un SUV del segment D i el T03, un petit urbà que està cridat a convertir-se en la referència d'aquest fabricant de les carreteres del vell continent, entre altres coses perquè tindrà un preu molt mesurat.
Veurem fins a quin punt aquesta estratègia clarament diferenciada per part de Stellantis acabarà tenint o no doncs els resultats a nivell comercial, però el que sembla evident és que marques com Dacia o MG, referències entre les low-cost, tindran ben aviat un nou rival.